Etykiety

wtorek, 8 czerwca 2021

Deser Bananna Split w zdrowszej wersji

Deser Bananna Split w zdrowszej wersji



 

 Dzisiaj na bloga wlatuje przepis na fit Bananna Split. Jest to moja zdrowsza wariacja na temat tego popularnego deseru. W sumie możecie do niego dodać co wam się podoba, bazą są oczywiście banany. U mnie do bananów zawsze ląduje jakiś jogurt albo skyr i owoce oraz jakaś słodka polewa typu syrop daktylowy, a czasem orzechy. Dzisiaj dodałam truskawki, jako że zaczął się właśnie sezon. Ja ten deser robiłam na bazie smażonych bananów bo je uwielbiam, ale możecie równie dobrze zrobić ze zwykłym bananem bez żadnej obróbki.


Składniki:


120g banana - 1 szt.

80g truskawek

70g skyr waniliowy

50g jogurt grecki

5g syrop daktylowy

5g masło orzechowe

 

Jeśli chcesz smażyć banana to dodatkowo:

 

5g oleju kokosowego

5g syropu klonowego

cynamon
 



Banana przekroić na pół. Rozpuścić na patelni olej i smażyć na nim banana ok. 2 minut dodając syrop daktylowy i cynamon. Jeśli macie mikrofalówkę możecie pominąc tłuszcz i podgrzać po prostu banana w mikrofali z cynamonem.


Usmażonego banana wykładamy na talerz. Pomiędzy banana nakładamy skyr wymieszany z jogurtem greckim. Na to wkrawamy truskawki i polewamy syropem i masłem orzechowym.


351 KCAL

B 12

W 44

T 13

 


Jeśli jesteście fanami słodkich dań z bananem zajrzyjcie także tutaj:

 

ZAPIECZONA OWSIANKA Z KARMELIZOWANYM BANANEM 

TROPIKALNA KOKOSOWA JAGLANKA Z BANANEM I ANANASEM 

OMLET Z GRILLOWANYM BANANEM I MASŁEM ORZECHOWYM 

 

Smacznego dietowania!



 


1 komentarz: