wtorek, 18 lutego 2020

Śniadanie na diecie jak powinno wyglądać ?

Dietetyczne śniadanie podstawy : 

Śniadanie to moim zdaniem najważniejszy posiłek w trakcie dnia. Również jeśli jesteśmy na diecie ten posiłek powinien być podstawą naszego dnia. Obecnie chyba już mało kto robi sobie jakieś głodówki czy diety 1000 kcal. Na stałe udało się udowodnić większości ludzi, że jeśli chcesz chudnąć to musisz jeść :) 

O tym, że najlepszym połączeniem jeśli chodzi o odchudzanie jest dieta + aktywność pisałam Wam wiele razy. Więc jeśli trenujemy to również musimy mieć siłę, żeby trenować,a do tego potrzebujemy dobrze ułożonej diety. Najlepszym rozwiązaniem będzie trening siłowy + wytrzymałościowy + dieta. Takie połączenie spowoduje, że będziemy chudnąć, a nasze ciało dodatkowo trochę się wzmocni jak również kondycja. Wróćmy jednak do śniadań na diecie : 

Śniadanie na diecie jak powinno wyglądać ? 

Moim zdaniem najważniejsze jest to by nasze śniadanie było możliwie jak najczęściej jedzone na ciepło. Dużo ludzi na diecie zaczyna dzień od jakiegoś jogurtu z płatkami. Niestety wpływa to niekorzystnie na nasz organizm wychładzając go od początku dnia. Dlatego pamiętajcie im częściej śniadanie na ciepło tym lepiej.

Pamiętaj - śniadanie powinno być bogate we wszystkie składniki odżywcze.

Dietetyczne śniadanie powinno zawierać zarówno białko jak i węglowodany i zdrowe tłuszcze.

Dietetyczne śniadanie przykłady :

Moim faworytem jest zdecydowanie omlet. 

Możemy go zjeść na wytrawnie jak na przykład ten - fit omlet z szynką i szpinakiem




Takie omlety to zdecydowanie najprostsze dietetyczne śniadanie. 

Ale żeby w kuchni nie było nudno to z powodzeniem możemy również na śniadanie jeść naleśniki czy też owsianki. Można również zjeść klasyczną jajecznicę, która również jest w połączeniu z ciemnym pieczywem i warzywami super śniadaniem. 

Nie zapominajcie o tłuszczu. O ile w przypadku omletów czy naleśników dostarczają go jajka i tłuszcz do smażenia, to w przypadku owsianek może być różnie. 

Możemy owsiankę zalać mlekiem, dodać jogurtu, a najlepszym wyjściem są orzechy.

Ja bardzo często do owsianek dodaje orzechy włoskie, nerkowce i laskowe. Idealne źródło zdrowych tłuszczy.

Śniadanie na diecie jak powinno wyglądać ? - podsumowanie


- zadbaj o to by było jak najczęściej na ciepło. 
- wybieraj posiłki bogate we wszystkie makroskładniki 
- czasami klasyka również się broni jak jajecznica 
- zaprzyjaźnij się z omletami i owsiankami 

Na koniec jeszcze mój ulubiony przepis na owsiany omlet z owocami 








czwartek, 23 stycznia 2020

Jak nie przerwać diety ?

Jak nie przerwać diety ? 

Każdy z nas przechodząc na dietę z reguły jest pełen motywacji. Pierwsze tygodnie to czas, w którym z fajnie się trenuje oraz dieta nie sprawia nam problemów. Dużo oczywiście zależy od tego jaką tą dietę mamy. Jeśli będzie monotonna to kryzys przyjdzie dużo szybciej. Jeśli namtomiast plan dietetyczny jest urozmaicony to dużo dłużej możemy wytrzymać bez kryzysu. 

Niezależnie od tego czy dieta jest mniej lub bardziej nudna kryzys przyjdzie tak czy siak. Jesteśmy przyzyczajeni do innego odżywiania, a dodatkowe zmiany jak wprowadzenie aktywności wpłyną na nasze osłabienie. Jest to całkiem naturalne ale musimy zrobić wszystko żeby nie przerwać diety.

Oczywiście zaraz napiszę Wam o co chodzi. W przypadku kryzysu z pomocą przyjdzie nam tak zwany cheat meal czyli posiłek oszukany. Można zjeść posiłek taki na jaki mamy ochotę. Można do tego wypić colę albo piwo. Po prostu zjedz z przyjemnością swoje ulubione danie. 

Ważne by taki posiłek nie zmienił się w cztery kolejne. Czy przerwanie diety. Niestety dużo osób robi tak, że w momencie kryzysu odstawia dietę niszczy cały wypracowany progres. 

Pamiętaj w ten dzień zamiast tego


Możesz zjeść to :


Jak nie przerwać diety ? 

Pamiętaj każdy ma chwilę słabości nawet najwięksi twardziele. Ale jak już robisz odstępstwo od diety to bądź na tyle twarda by następny dzień zacząć znowu od owsianki czy fit omleta
Jeden czy dwa oszukane posiłki nie wypłyną negatywnie na nasz progres należy tylko pamiętać o kilku rzeczach :

- taki posiłek wprowadzamy dopiero gdy mamy jakieś efekty diety ( z reguły jest to po 3-4 tygodniach)

- posiłek tego typu jemy jeden max dwa w tygodniu. Najlepiej jednego dnia u mnie często to jest niedziela. 

- następnego dnia wracamy do założeń diety na której byliśmy. 
- oszukane posiłki zastępujemy zwykłymi, nie są to dodatkowe posiłki w trakcie dnia. Fit obiad zamieniamy na burgera i tak dalej :) 

- pamiętaj czasem można odpuścić ale potem trzeba wrócić do pionu :)




sobota, 11 stycznia 2020

Omlet z pieczarkami i oliwkami

Omlet z pieczarkami i oliwkami 

Dawno nie było na blogu żadnego fajnego przepisu, tym bardziej na wytrawnie. Nie wiem czy też tak macie jak ja, że czasem przejadają Wam się śniadania na słodko. W takich sytuacjach lubię sobie zamienić coś w diecie i wprowadzić inny przepis. Znudziły mi się już trochę omlety i owsianki na słodko dlatego dzisiaj czas na coś wytrawnego. Dlatego przed Wami ten nowy przepis. Jak wiecie korzystam z diety Fabryki Siły  dlatego ten przepis również jest inspirowany ich planem. 

Omlet z pieczarkami i oliwkami - przepis 


Makroskładniki : Kalorie - 571 kcal, Białko - 31 g , Tłuszcz - 33 g, Węglowodany - 36 g

Składniki :
Jajka - 190 g (2 szt)
Oliwa z oliwek - 9 g 
Płatki owsiane - 35 g 
Pieczarki - 110 g 
Por - 110 g 
Oliwki zielone - 25 g

Przygotowanie : 
Jajka roztrzepujemy widelcem, a następnie dodajemy do nich płatki owsiane. W tym samym czasie na patelni możemy powoli rozgrzewać oliwę z oliwek. Ubitą masę należy wylać na rozgrzaną oliwę. Następnie dodajemy pokrojone na plastry oliwki i pieczarki. Ja lubię dodać sobie jeszcze pieprzu i curry , a całość polać przecierem pomidorowym. Smażymy pod przykryciem jakieś 5 min z jednej i 3 min z drugiej strony.

Jak widać taki omlet to szybkie i smaczne śniadanie, które może być odskocznią od słodkich owsianek czy omletów na słodko. 



piątek, 27 grudnia 2019

Rzeczywistość zaskakuje - nie daj się zaskoczyć. Zrób cytologię! Zrób kolonoskopię!



Czy wiesz, że wykonanie kolonoskopii pozwala na wczesne wykrycie zmian nowotworowych? 

Daj sobie szansę – rozpoznanie początkowego stadium raka jelita grubego daje możliwość całkowitego powrotu do zdrowia. Kolonoskopia to metoda badania dolnego odcinka przewodu pokarmowego. Może mieć charakter diagnostyczny lub być stosowana jako badanie przesiewowe w zdrowej populacji, w celu wykrycia polipów i wczesnych postaci raka.

Rak jelita grubego jest nowotworem łatwym do wykrycia we wczesnym stadium. Badania przesiewowe mogą wykryć chorobę nie tylko we wczesnym, wyleczalnym stadium, ale również poprzez wykrywanie i wycinanie polipów można jej zapobiec. W ten sposób można uzyskać znaczną redukcję zachorowalności i umieralności. Kolonoskopia wykonywana raz na 10 lat jest uważana za optymalną metodę przesiewową w raku jelita grubego, ma największą czułość i specyficzność - stanowi „złoty standard" diagnostyki.

W 2018 roku rozpoczęła się trzyletnia kampania promocyjno-informacyjna dotycząca profilaktyki raka jelita grubego, skierowana do mieszkańców województwa pomorskiego. W tym czasie zrealizowano wiele działań, dzięki którym wzrosła świadomość mieszkańców Pomorza na temat wysokiej skuteczności i roli profilaktyki w naszym codziennym życiu.

- Jednym z celów kampanii jest zachęcenie mieszkańców województwa pomorskiego do udziału w darmowych badaniach profilaktycznych – mówi Małgorzata Kondek, koordynator projektu  Po prawie dwóch latach działań efekty są już widoczne, jednocześnie wiemy, że mamy jeszcze sporo pracy przed sobą. Niestety zgłaszalność na badania kolonoskopowe wciąż jest za niska. Częstym powodem jest strach przed bólem, a także  co zadziwiające  lęk przed wykryciem raka. Kolejną barierą do pokonania jest wstyd oraz odpowiednie przygotowanie się do badania.

Dlatego też aktywności o charakterze promocyjno-informacyjnym skierowane są przede wszystkim do regionów o najniższym poziomie zgłaszalności na profilaktyczne badania kolonoskopowe. Do tak zwanych „białych plam” należą: powiat sztumski, bytowski, chojnicki, człuchowski, kościerski, starogardzki oraz kwidzyński.

Na badania można zapisać się poprzez stronę https://kolonoskopia.copernicus.gda.pl, telefonicznie dzwoniąc na infolinię 58 727 01 30 , a także poprzez infobudkę, ustawioną w Gdańsku w Wojewódzkim Centrum Onkologii przy Alei Zwycięstwa 31/32. Infobudka dodatkowo pełni rolę informacyjno-edukacyjną. Można z niej dowiedzieć się o projekcie oraz sprawdzić swoją wiedzę poprzez rozwiązanie quizu, dotyczącego profilaktyki raka jelita grubego.
Trzyletni projekt skierowany jest zarówno do kobiet, jak i mężczyzn aktywnych zawodowo w wieku 50-65 lat, którzy nie mają objawów raka jelita grubego i w ciągu ostatnich dziesięciu lat nie wykonywali badania kolonoskopowego. Z badań mogą skorzystać również osoby młodsze, tj. w wieku 40-65 lat bez objawów raka jelita grubego, które miały w rodzinie krewnego pierwszego stopnia (rodzice, rodzeństwo, dzieci) z rakiem jelita grubego, lub osoby w wieku 25-65 lat pochodzące z rodziny z zespołem Lyncha. Zapisów można dokonać poprzez formularz zgłoszeniowy na stronie www.kolonoskopia-pomorze.pl lub kontakt telefoniczny z infolinią pod numerem 58 727 01 30. 
Głównym realizatorem projektu i zarazem Partnerem Wiodącym jest COPERNICUS PL Sp. z o.o. –jeden z największych pomorskich samorządowych podmiotów leczniczych.



Trzyletni projekt, organizowany przez spółkę COPERNICUS Podmiot Leczniczy, pod hasłem „Rzeczywistość zaskakuje. Nie daj się zaskoczyć – zrób cytologię.” oferuje edukację w zakresie profilaktyki nowotworowej oraz bezpłatne badanie cytologiczne mieszkankom Pomorza. Głównym celem projektu profilaktyki raka szyjki macicy jest zmniejszenie zachorowalności i umieralności kobiet na ten typ nowotworu, przełamanie bariery wstydu oraz zwiększenie świadomości odnośnie wysokiej skuteczności i potrzeby wykonywania badań. 

Rak szyjki macicy jest obecnie siódmym pod względem częstości zachorowań nowotworem u kobiet w Polsce, co jest wynikiem o ok. 15 % gorszym niż średnia zachorowalności w krajach Unii Europejskiej. Umieralność z powodu nowotworów szyjki macicy w Polsce jest o 70% wyższa niż przeciętna dla krajów Unii, ponieważ choroba wykrywana jest zbyt późno, w zaawansowanym już stadium. Regularne badania cytologiczne pozwalają na wykrycie stanu przedrakowego, a co się z tym wiąże – dzięki odpowiedniemu leczeniu – zapobiec wystąpieniu raka szyjki macicy. Poza tym, cytologia wykrywa obecność komórek rakowych i może przyczynić się do wykrycia bezobjawowych, wczesnych postaci raka, które są całkowicie wyleczalne. 

W ciągu pierwszego roku trwania kampanii liczba wykonywanych badań cytologicznych w szpitalach COPERNICUS zwiększyła się prawie 10-krotnie. W ramach całego projektu w 2018 roku wykonano 2986 darmowych badań cytologicznych oraz przeprowadzono 4057 spotkań informacyjno-edukacyjnych. 
Projekt skierowany jest do kobiet w wieku 25-59 lat, które w ciągu ostatnich trzech lat nie miały wykonywanej cytologii w ramach programu przesiewowego finansowanego przez NFZ. Zapisów można dokonywać poprzez formularz zgłoszeniowy na stronie www.cytologia-pomorze.pl lub poprzez kontakt telefoniczny z infolinią pod numerem 58 727 01 30. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.
Profil na facebooku: @cytologiapomorze




poniedziałek, 16 grudnia 2019

Jakie buty wybrać do fitnessu?


Jakie buty wybrać do fitnessu?

Podejmując się jakiejkolwiek aktywności fizycznej powinniśmy zadbać o odpowiednie obuwie do ćwiczeń, ponieważ to właśnie ono pozwoli nam zabezpieczyć nasze kostki i kolana przed zwichnięciem i innymi drobnymi kontuzjami. Obecnie na rynku można zaopatrzyć się w buty przeznaczone do konkretnej, interesującej nas dyscypliny, warto więc wiedzieć czym powinniśmy się kierować przy ich wyborze. Niniejszy poradnik podpowie Ci gdzie najlepiej kupić buty fitness, a także pomoże Ci poznać cechy dobrych butów przeznaczonych właśnie do tego rodzaju ćwiczeń.


Cechy dobrych butów do fitnessu

Takie obuwie powinno być przede wszystkim wygodne, ale zdecydowanie nie mogą to być nasze ulubione trampki. Ważne jest to by nas nigdzie nie ugniatały, były lekkie, dobrze dopasowane do stopy, i przede wszystkim wykonane z oddychających materiałów. Buty fitness powinny mieć tak skonstruowaną podeszwę, aby zapewniała ona optymalny poziom przyczepności. Sale zajęciowe wyposażone są często w stosunkowo śliskie podłoże, szczególnie gdy jest to parkiet, dlatego przyczepność ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia nam stabilności i bezpieczeństwa podczas ćwiczeń. Kolejnym aspektem, na który należałoby zwrócić uwagę, jest system amortyzujący wbudowany w podeszwę. Zazwyczaj będzie to poduszka powietrzna lub żelowa umiejscowiona pod piętą. Rozwiązanie to pozwala zamortyzować wstrząsy oraz uniknąć urazów i kontuzji. Warto również wybrać buty wiązanie, ponieważ pozwoli to na ustabilizowanie kostki, oraz będzie zapobiegało przesuwaniu się stopy w bucie.

Gdzie najlepiej kupić buty do fitnessu

Możliwości mamy ekstremalnie dużo, ponieważ obecnie uprawianie sportu jest bardzo popularnym zajęciem. Mamy wiele stacjonarnych sklepów sieciowych oferujących tego typu obuwie, ale godne polecenia jest również zajrzenie w internet. Tam buty fitness dostępne są w szerokim wachlarzu modeli, rodzajów, oraz w bardzo konkurencyjnych cechach. Ciekawą alternatywą dla standardowych sklepów internetowych jest platforma Pricelesso, gdzie praktycznie każdy znajdzie obuwie dopasowane do jego potrzeb, np. tutaj https://www.pricelesso.pl/fitness/odziez-i-buty-fitness/buty-fitness,list.html . A jeśli nie znajdziemy tutaj interesujących nas butów, bądź nie będziemy mieli czasu na zapoznanie się z ofertą serwisu, zawsze możemy wystawić ogłoszenie z serii "kupię". Serwis wtedy automatycznie przeszuka dział "sprzedam" i podsunie nam oferty pasujące do naszego ogłoszenia. Dzięki takiemu rozwiązaniu w bardzo krótkim czasie znajdziemy obuwie spełniające nasze wymagania.

wtorek, 10 września 2019

Spacer czy bieg ? co wybrać ?

Spacer czy bieg ? co wybrać ?

Na naszą nadwagę czy dodatkowe kilogramy wpływa brak aktywności i zła dieta. Obecnie chyba każdy ma już tego świadomość. Jeżeli chcemy coś zmienić w swojej sylwetce to zdecydowanie powinniśmy zacząć od diety i aktywności. 

Zdecydowanie ograniczyć to od czego tyjemy

Wprowadzić aktywność fizyczną przynajmniej 3 razy w tygodniu. 

Niestety większość ludzi strasznie nie lubi trenować i wychodzić ze swojej strefy komfortu. Większość z nas nie lubi się pocić, męczyć oraz ćwiczyć. Ja na szczęście mam odwrotnie. Bardzo lubię trenować ale trudniej mi się trzyma dietę. 

Załóżmy, że nie lubimy trenować ale nie mamy problemów z trzymaniem diety. 

Jeżeli naszym celem jest tylko redukcja tkanki tłuszczowej to nie musimy od razu zapisywać się na siłownię. Chociaż najlepsze efekty są jeśli połączymy trening wytrzymałościowy z siłowym. 

Ten wpis adresuje do zwykłych ludzi. Takich, którzy po prostu chcą schudnąć, poczuć się zdrowiej oraz nie chcą chodzić na siłownie. Jeżeli macie zbilansowaną dietę, i chcecie zgubić parę kilogramów to ten wpis jest dla Was. 

Nie lubię trenować, nie lubię biegać, mam dietę i chcę schudnąć. Co mam zrobić ? 

Możesz spacerować!

Takie rozwiązanie jest dobre dla osób starszych, kontuzjowanych czy porostu tych, którzy nie chcą się, tak bardzo męczyć. Moi rodzice właśnie zrzucili 5 kg dzięki kilku zmianom w diecie i codziennym spacerom po 45 - 60 min. 

Pojawia się pytanie Spacer czy bieg ? czym się różni. 

Bieganie jest intensywną aktywnością natomiast spacer czy szybki marsz już mniej. Jeżeli będziemy chcieli spalić podobną ilość kalorii to będziemy musieli spacerować praktycznie dwa razy dłużej niż biegać. Głównie o to w tym chodzi. Oczywiście jeżeli w grę wchodzi tylko redukcja wagi i spalanie kalorii. Jeśli nie chcemy jakoś specjalnie szlifować kondycji, rzeźbić muskulatury czy poprawiać wytrzymałości to spacer będzie dla nas najlepszym rozwiązaniem. Fakt będziemy musieli czasowo wykonywać tą aktywność dłużej. Ale również będziemy spalać kalorie i nie zmęczymy się przy tym tak bardzo. 




Dodatkowe korzyści ze spacerowania : 

- wybierając fajne trasy podziwiamy piękne widoki. 
- masz psa ? zabierz go ze sobą. Na pewno będzie najszczęśliwszy na świecie. 

Pamiętajcie! Najlepszy trener personalny to taki, który ma 4 łapy. 






czwartek, 29 sierpnia 2019

Owsiany omlet ze śliwką i bananem

Owsiany omlet ze śliwką i bananem 

Dawno nie było żadnego przepisu na blogu. Dzisiaj mam dla Was kolejny z diety Fabryki Siły. Tym razem moja ulubiona wersja omleta czyli owsiany omlet ze śliwką i bananem. 

Zdecydowanie dużym plusem posiłków na tej diecie jest ich różnorodność, ciekawe dodatki i mega smak. Taki pyszny omlecik powoduje, że w ogóle nie czujemy się jakbyśmy byli na diecie. 




WARTOŚCI ODŻYWCZE:

Energia: 645 kcal
Białko: 24 g
Tłuszcz: 23 g
Węglowodany: 85 g

SKŁADNIKI:
Płatki owsiane - 5,5 łyżki (50 g)
Jaja - 2 duże (120 g)
Banan - 1 średnia sztuki (90 g)
Śliwka - 3 sztuki (90g)
Oliwa z oliwek - 1 łyżka (6 g)
Syrop daktylowy bez cukru  - 1 łyżeczka (5g)

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

Jajko ubijamy na pianę, następnie dodajemy do niego płatków owsianych i również ubijamy tak by powstała w miarę jednolita masa. Na rozgrzaną patelnie wylewamy oliwę i za chwilę powstałą masę. Smażymy z dwóch stron przez około 4-5 min stronę. Następnie całość dekorujemy bananem, śliwkami i syropem daktylowym. 

Szybko, smacznie i mega prosto :) Więcej o diecie z Fabryki Siły znajdziecie tutaj. Natomiast inny przepis na omlet w tym wpisie - omlet z miodem i wiórkami kokosowymi

.