środa, 31 stycznia 2018

Trening pleców dla kobiet

Silne i ładne plecy to podstawa każdej sportowej sylwetki dlatego warto tak komponować swój trening by nie pomijać tej ważnej partii mieśniowej jaką są plecy. Dodatkowo trening pleców wpływa na poprawną postawę i polepsza kondycję naszego kręgosłupa. Mam nadzieje, że każda z Was ma przeznaczone parę ćwiczeń w ciągu swojego tygodniowego planu na trening pleców. Dzisiaj pokaże Wam parę podstawowych ćwiczeń na plecy, które powinny znaleźć się w każdym planie. Jeśli chodzisz na siłownie ale nie masz pomysłu na trening pleców rzuć okiem na ćwiczenia poniżej :


1. Ściąganie wyciągu do karku - jedno z podstawowych ćwiczeń i niezbędne jeśli myślimy w przyszłości o podciąganiu na drążku. W tym ćwiczeniu na początku skupiajmy się na prawidłowej technice przy stosunkowo niskim obciążeniu tak by wykonywać ćwiczenie poprawnie na 100%


2. Ściąganie wyciągu do klatki piersiowej - zarówno ściągnie do klatki jak i karku to podstawowe ćwiczenia w treningu pleców i są bardzo przydatną bazą do budowy mięśni potrzebnych do podciągania na drążku. Jeśli nie potrafisz się podciągnąć ani razu, a myślisz o tym w przyszłości to powinnaś zaczać właśnie od tego ćwiczenia.


3. Podciąganie na drążku - dla wielu dziewczyn ćwiczenie z koszmarów. Ile to razy słyszałam od koleżanek "nie podciągne się ani razu nie będe się mordować" Naprawdę warto próbować mierzyć się z tym ćwiczeniem. Pomocne mogą okazać się gumy czy piła do ćwiczeń na której można oprzeć nogi. Nie podciągniesz się ani razu ? Trudno ćwicz na początku zwis na drążku. Kiedyś podstaram napisać Wam osobny wpis o podciąganiu. 


4. Ściąganie linki wyciągu poziomo - fajne ćwiczenie jeśli macie dostęp do siłowni tym razem na trochę inną część pleców. W tym przypadku również warto na początku skupić się na poprawnej technice, a dopiero później szaleć z obciążeniem. 

5. Martwy ciąg - kolejne ćwiczenie legenda przez wiele kobiet kojarzone z wielkimi kulturystami i super obciążeniem, a przecież można zacząć od dwóch hantli i szlifowania techniki. Nie trzeba wcale dźwigać 100 kg, żeby były efekty tego ćwiczenia. 

A jakie są Wasze ulubione ćwiczenia na plecy ? :) 

środa, 3 stycznia 2018

Białko do przepisów kulinarnych i stosowania na co dzień.

W bardzo wielu fit przepisach jednym z głównych składników jest odżywka białkowa jednak w większości nie mamy podanego konkretnego białka czy też producenta więc najlepiej przetestować parę białek "na własnej skórze" i wybrać najlepsze zarówno do przepisów jak i do stosowania w formie koktajlu na przykład po treningu. Ja osobiście przetestowałam już paru producentów i chętnie podzielę się z Wam moimi spostrzeżeniami.

Opcje mamy dwie możemy mieć jedno białko typowo do przepisów i drugie do stosowania okołotreningowego albo jedno uniwersalne białko. (moim zdaniem wygodniejsze rozwiązanie) 

Osobne białko przydaje się jeżeli przykładamy bardzo dużą wagę do składu danego suplementu i makro składników oraz unikamy wszelkich substancji słodzących. Dobrym rozwiązaniem będzie tutaj białko Olimp 100% Natural Whey Protein Isolate http://www.odzywki-olimp.pl/olimp-100-natural-whey-protein-isolate-600-g-p-6901.html , które w swoim składzie zawiera minimalną ilość węglowodanów i tłuszczy, a bardzo dużą ilość białka. 


Idealne dla osób bardzo skrupulatnie liczących "makrosy"

Druga opcja to białko uniwersalne zarówno do przepisów jak do koktajli tylko z odżywki i wody. Tutaj z czystym sumieniem mogę polecić Wam Olimp Whey Protein Complex - http://www.odzywki-olimp.pl/olimp-whey-protein-complex-100-2000-g-ltd-edition-folia-p-6689.html , który moim zdaniem jest jednym z lepszych produktów białkowych Olimpu. Nadaje się zarówno do przepisów jak i do stosowania w formie koktajli zarówno z mlekiem czy wodą.