czwartek, 16 listopada 2017

Trening ramion dla kobiet

Każda z nas marzy o pięknych ramionach, które może eksponować zarówno w sukience wieczorowej jak poczas wiosennych i letnich dni jednak boimy się by nie przesadzić z treniniem tak by nasza sylwetka nie była zbyt muskularna. Tak naprawdę dość trudno jest zbudować tkankę mieśniową więc nie ma czego się obawiać, a przy dobrej diecie uda nam się ładnie zarysować nasze ramiona i wcale nie będzie wyglądać to jak "u faceta". Oczywiście taki efekt osiągniemy po paru tygodniach różnych treningów. Nie bójcie się po jednym treningu bicepsa nie będziecie mieć łap jak Arnold.

Trening ramion dla kobiet to właściwie więkoszość ćwiczeń, które robią również mężczyźni na siłowni natomiast nie musimy brać takich dużych obciążeń i trenować tak intenstywnie jak faceci "do odcięcia".

Ramiona będą najlepiej się kształtować jeśli będziemy podczas jednej sesji treningowej trenować mięsień dwugłowy (biceps) jak i trójgłowy (triceps). Najlepiej wykonywać na początku dwa ćwiczenia na jedną partię mieśniową i dwa na drugą. Oczywiście fajnie będzie jak nasz trening ramion będzie częścią innego dłuższego treningu i będzie poprzedzony rozgrzewką. 

Do treningu kobiecych ramion potrzebne będą przynajmniej hantle, a najlepiej jakbyście miały jeszcze jakąś sztangę :)

BICEPS 

1. Uginanie ramion z wykorzystaniem hantli lub sztangi stojąc - 4 x 12 powtórzeń 


2. Uginanie ramion w chwycie młtokowym (zdjęcie poniżej) - 4 x 12 powtórzeń 



TRICEPS 

1. Prostowanie ramion w pochyle tułowia - 4 x 12 



2. Uginanie ramion zza głowy stojąc - 4 x 12 


Część z tych ćwiczeń możemy również wykonywać z pomocą sztangi. Te cztery podstawowe ćwiczenia wystaczą na pierwsze parę treningów, które potem będziemy mogli modyfikować. Podczas treningu pamiętajcie by skupiać się na ćwicznonym mięśniu i napinać go. Po skończonym treningu warto zrobić rozciąganie 3 do 5 minut. 

Udanych treningów :)