Etykiety

czwartek, 9 września 2021

Fit posiłki na tydzień - ulubieńcy tygodnia cz.3


Hej :) Dziś kolejna część fit ulubieńców tygodnia. W tej serii prezentuje zdrowe fit dania. Mam nadzieje, że moje ulubione posiłki ostanich dni przypadną komuś do gustu i ktos skorzysta z przepisów. Ogólnie mam tak, że jak coś mi zasmakuje, to mam na to potem fazę przez dobrych kilka tygodni. Tak jest w przypadku owsianki budyniowej, która była tu już kilka razy, ale do tej pory mi się nie znudziła i w każdej wersji smakuje dla mnie inaczej, ale tak samo pysznie. Myśle, że łasuchom przypadnie tez do gustu ciasto brzoskwiniowe. Oto przepisy:


SAŁATKA Z GRUSZKĄ I SEREM


Nigdy jakoś nie ufałam takim dziwnym połączeniom smakowym, ale ta sałatka skradła moje podniebienie. Możecie do niej użyć ulubionego sera. Pasuje prawie każdy oprócz zwykłego żółtego. Mnie najbardziej smakuje z mozzarellą, serem pleśniowym, zgrillowanym halloumi lub fetą.


Składniki:


Szpinak liście ok. 20g

Gruszka 1 szt.

Migdały 12g

Ser np. mozzarella 40g


Składniki wkładamy do miseczki i zajadamy. Można skropic cytryną lub syropem klonowym czy miodem.


KANAPKA Z SZARPANYM KURCZAKIEM I AWOKADO



Składniki:


Kurczak/ Indyk  - pierś

Pieczywo pełnoziarniste

Awokado

Ulubione przyprawy

 

Takiego szarpanego kurczaka możemy przygotować więcej na kilka dni i do różnych dań. Nadaje się do kanapek, do sałatek, do obiadu, do tortilli. Pierś z kurczaka gotujemy w osolonej wodzie ok. 30 min, aż będzie na tyle miękka, że rozpada sie pod widelcem. Ugotowaną pierś doprawiamy ulubionymi przyprawami - u mnie papryka słodka i czosnek, szarpiemy za pomocą dwóch widelców. Do kurczaka można dodać też trochę oliwy, żeby nie był suchy. Podajemy na kanapce z awokado.


BUDYNIOWA JAGLANKA Z MUSLI I ŚLIWKĄ


Składniki:


Płatki jaglane lub owsiane 40g

Syrop klonowy 10g

Budyń waniliowy 20g

Mleko 2%  - 250 ml

Śliwki

Masło orzechowe 5g

Musli czekoladowe 10g 


Płatki zalewamy połową mleka, dodajemy syrop klonowy i gotujemy. Do reszty mleka dodajemy bydyń i mieszamy. Wlewamy mleko z budyniem do gotujących się płatków i mieszamy aż powstanie gęsty budyń. Podajemy ze śliwką, musli i masłem orzechowym.


FIT PLACEK BRZOSKWINIOWY


Taki placek to super przekąska do popołudniowej kawy, albo fajne śniadanie na słodko. Jeden kawałek tego cuda ma tylko 93 kcal i jest bogaty w białko. Możecie dowolnie wymieniać w nim owoce wedle swoich upodobań. Dobrze smakuje też ze śliwkami.


Ciasto brzoskwiniowe 9 kawałków – 1 kawałek - 93 kcal

 Całość: 838 kcal , B: 51, W:101, T: 22 

 

Składniki: 


Mąka pełnoziarnista 100g 

Jajko 1 szt – 60g 

Serek wiejski wysokobiałkowy 200g 

Gałka muszkatołowa 2g 

Mleko 1,5 % lub woda 30ml 

Brzoskwinia 200g 

Jabłko 150g

 Migdały 8g 

Olej do wysmarowania formy 2g

 

Sposób wykonania znajdziecie na naszym kanale YouTube TUTAJ 

 

Mam nadzieje, że przepisy przypadną Wam do gustu. Smacznego gotowania!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz