Etykiety

środa, 15 września 2021

Ile kosztuje dzień diety z Fabryki Siły VS normalny dzień jedzenia?

 Ile kosztuje dzień diety z Fabryki Siły 


Hej. Dzisiaj rozprawiamy się z jednym z największych mitów dietetycznych czyli: DIETY SĄ DROGIE. Czy na pewno? Czy osoby, które tak twierdzą zadały sobie kiedykolwiek trud policzenia normalnego dnia swojego jedzenia i dnia z jakiejś przykładowej diety? Pewnie nie bo wygodniej sobie wmawiać, że diety nie są na nasz budżet. Ot, kolejna wymówka. Ale ja zrobiłam to za Was :) Jeśli chcecie wiedzieć ile naprawdę kosztuje jedzenie na diecie i jak wypada w porównaniu z tym co większość ludzi je na codzień to zapraszam do lektury tego posta.

 

CZY DIETY SĄ DROGIE?


Na warsztat wzięłam typowy dzień jedzenia przeciętnego Polaka. Długo myślałam i konsulotwałam się ze znajomymi, żeby stworzyć taki modelowy dzień. Z czym go zestawiłam? Z dniem jedzenia z mojej ulubionej diety od Fabryki Siły. Kosztowało mnie to dużo liczenia, także mam nadzieje, że docenicie moje zmagania z matematyką :)

 


 NORMALNY DZIEŃ:


Śniadanie: Parówki + bułka z masłem i serem, keczup

2 śniadanie: Bułka z szynką, masłem i pomidorem + jogurt pitny

Obiad: Schabowy z frytkami + gotowa sałatka

Kolacja: Tosty z serem, szynką, ogórkiem, majonezem i keczupem


DZIEŃ Z DIETY FABRYKI SIŁY (opcja 1800 kcal):


Śniadanie: Owsianka z pomarańczą, cynamonem i orzechami włoskimi

2 śniadanie: Koktajl z bananem, jabłkiem i cynamonem

Obiad: Risotto z kurczakiem, cukinią i papryką

Kolacja: Pełnoziarniste naleśniki ze szpinakiem, fetą i suszonymi pomidorami

 

Ceny produktów brałam z Auchan Direct, wybierałam produkty ze średniej półki cenowej.


 
 
ILE KOSZTUJE NORMALNE JEDZENIE?
 
 
Śniadanie:
 
Parówki 120 g - 2,60 zł
Bułka pszenna - 0,69 zł
Keczup 10g - 0,09 zł
Masło 20g - 0,47 zł
Ser gouda 30g - 0,59 zł

Koszt śniadania: 4,44 zł

2 śniadanie:
 
Bułka pszenna - 0,69 zł
Szynka eksportowa 50g - 1,82 zł
Masło 10g - 0,23 zł
Pomidor 1 szt. - 1,13 zł
Jogurt pitny Bakoma - 2,74 zł

Koszt 2 śniadania: 6,34 zł

Obiad:
 
Frytki 300g - 2,76zł
Olej rzepakowy 40g - 0,24 zł
Schab 200g - 4,99 zł
Bułka tarta - 0,17 zł
Jajko 1szt - 0,65 zł
Gotowa surówka Colesław 150g - 1,60 zł
 
Koszt obiadu: 10,41 zł 
 
Kolacja:
 
 Chle tostowy - 4 kromki - 100g - 1,07 zł
Ser gouda 50g - 0,99 zł
Masło 20g - 0,47 zł
Szynka eksportowa 50g - 1,82 zł
Majonez 20g - 0,23 zł
Keczup 20g - 0,20 zł
Ogórek konserwowy 80g - 0,52 zł

Koszt kolacji: 5,30 zł
 
 
KOSZT CAŁEGO DNIA NORMALNEGO JEDZENIA 26,49 zł



ILE KOSZTUJE DZIEŃ DIETY Z FABRYKI SIŁY:



 Śniadanie:

Płatki owsiane 55g - 0,27 zł
Pomarańcza 110g - 0,84 zł
Jogurt naturalny 190g - 1,62 zł
Orzechy włoskie 10g - 0,62 zł

Koszt śniadania z fabryki siły: 3,45 zł

2 Śniadanie:

Mleko 2% 250g - 0,62 zł
Banan 190g - 0,80 zł
Jabłko 110g - 0,85 zł
Cynamon 1g - 0,10 zł

Cena 2 śniadania z Fabryki Siły: 2,37 zł

Obiad:

Filet z piersi kurczaka 130g - 4,37 zł
Oliwa z oliwek 6g - 0,14 zł
Ryż brązowy 85g - 0,52 zł
Cukinia 240g - 1,25 zł
Papryka czerwona 110g - 0,72 zł
Szpinak 25g - 0,38 zł
Pietruszka natka - 0,15 zł
 
Koszt obiadu z Fabryki Siły - 7,53 zł
 
Kolacja:
 
Mąka pełnoziarnista 45g - 0,31 zł
Ser feta 16g - 0,95 zł
Jajko 1 szt. - 0,65 zł
Oliwa z oliwek 3g - 0,07 zł
Szpinak 18g - 0,30 zł
Mleko 2% 40g - 0,09 zł
Suszone pomidory 16g - 0,43 zł
Zioła prowansalskie 1g - 0,16 zł
 Czosnek ząbek 4g - 0,11 zł 
 
Koszt kolacji z Fabryki Siły - 3,70 zł
 
 
KOSZT CAŁEGO DNIA JEDZENIA Z FABRYKI SIŁY:  17,05 zł


 
 
No i co? I wyszło, że randomowy dzień na diecie jest tańszy od zwykłego jedzenia o 9,44 zł. Jeśli do normalnego dnia jedzenia dodamy jeszcze batonika i puszkę coli, czyli ulubione przekąski wszstkich, to wtedy taki dzień jedzenia wynosi ponad 33 zł. A na zdrowej diecie nie podjadamy. Sama byłam zaskoczona tymi wyliczeniami. Zakładałam, że dzień diety wyjdzie minimalnie taniej, a tu okazało się, że wyszedł taniej aż o 10 zł. Jeśli policzyć, że codziennie zaszczędzimy tyle kasy na jedzeniu to po miesiącu możemy sobie kupić naprawdę fajny prezent typu markowe perfumy czy ciuch.Wiadomo, że w dietach zdarzają się droższe dni i droższe produkty. Dzień diety z łososiem i awokado czy komosą wyszedłby pewnie podobnie jak dzień normalnego jedzenia, a nawet może i trochę drożej. W większości diet online, a na pewno w Fabryce Siły możemy jednak ustawić budżet, czyli określamy ile chcemy wydawać na produkty w diecie. Ja wziełam normalny budżet, a jak sami widzicie wyszło dużo taniej niżnormalne żarcie.
 
 
***

Kiedy dieta może wyjść drożej niż normalne jedzenie:
 

- Jeśli codziennie będziemy kupować najdroższe produkty typu łosoś - można go zastąpić tańszą makrelą
 
 - Jeśli  postawimy tylko na produkty bio i eco - są one drogie, a niekonieczne na diecie
 
-  Jeśli wpadniemy w spiralę popularnej zdrowej żywności i superfoods. Kasza jaglana jest tak samo dobra jak komosa. Siemie lniane to nasze nasiona chia. Wcale nie musisz codziennie jeść awokado i pić mleka migdałowego, jeśli tolerujesz zwykłe. Nie daj się naciągnąć na produkty, których nie potrzebujesz.


***
 
 
 Takie są fakty i wytrąciłam teraz z rąk argument wszystkim, którzy mówią, że nie przejdą na zdrowe odżywianie bo drogo.
 
Do tego dieta z Fabryki Siły jest skomponowana tak, aby wszytsko zużywać i nie marnować produktów. Gotujemy dokładnie tyle ile zjemy, wykorzystujemy wszytskie produkty do końca. W przypadku normalnego jedzenia często zdarza się wywalić do kosza nadmiar ugotowanych ziemniaków, czy nie dokończyć jakiegoś produktu bo akurat mamy smaka na coś innego.

 
 
Nie dość, że tańsze niż normalne żarcie to jeszcze człowiek lepiej wygląda i znacznie lepiej się czuje :)
 

Jeśli chcecie wiedzieć więcej o diecie z Fabryki Siły to odsyłam do wpisów:

MOJA OPINIA O DIECIE Z FABRYKI SIŁY 

JAK WYGLĄDAJĄ OBIADY Z FABRYKI SIŁY  

CZY DIETY ONLINE DZIAŁAJĄ
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz