wtorek, 10 września 2019

Spacer czy bieg ? co wybrać ?

Spacer czy bieg ? co wybrać ?

Na naszą nadwagę czy dodatkowe kilogramy wpływa brak aktywności i zła dieta. Obecnie chyba każdy ma już tego świadomość. Jeżeli chcemy coś zmienić w swojej sylwetce to zdecydowanie powinniśmy zacząć od diety i aktywności. 

Zdecydowanie ograniczyć to od czego tyjemy

Wprowadzić aktywność fizyczną przynajmniej 3 razy w tygodniu. 

Niestety większość ludzi strasznie nie lubi trenować i wychodzić ze swojej strefy komfortu. Większość z nas nie lubi się pocić, męczyć oraz ćwiczyć. Ja na szczęście mam odwrotnie. Bardzo lubię trenować ale trudniej mi się trzyma dietę. 

Załóżmy, że nie lubimy trenować ale nie mamy problemów z trzymaniem diety. 

Jeżeli naszym celem jest tylko redukcja tkanki tłuszczowej to nie musimy od razu zapisywać się na siłownię. Chociaż najlepsze efekty są jeśli połączymy trening wytrzymałościowy z siłowym. 

Ten wpis adresuje do zwykłych ludzi. Takich, którzy po prostu chcą schudnąć, poczuć się zdrowiej oraz nie chcą chodzić na siłownie. Jeżeli macie zbilansowaną dietę, i chcecie zgubić parę kilogramów to ten wpis jest dla Was. 

Nie lubię trenować, nie lubię biegać, mam dietę i chcę schudnąć. Co mam zrobić ? 

Możesz spacerować!

Takie rozwiązanie jest dobre dla osób starszych, kontuzjowanych czy porostu tych, którzy nie chcą się, tak bardzo męczyć. Moi rodzice właśnie zrzucili 5 kg dzięki kilku zmianom w diecie i codziennym spacerom po 45 - 60 min. 

Pojawia się pytanie Spacer czy bieg ? czym się różni. 

Bieganie jest intensywną aktywnością natomiast spacer czy szybki marsz już mniej. Jeżeli będziemy chcieli spalić podobną ilość kalorii to będziemy musieli spacerować praktycznie dwa razy dłużej niż biegać. Głównie o to w tym chodzi. Oczywiście jeżeli w grę wchodzi tylko redukcja wagi i spalanie kalorii. Jeśli nie chcemy jakoś specjalnie szlifować kondycji, rzeźbić muskulatury czy poprawiać wytrzymałości to spacer będzie dla nas najlepszym rozwiązaniem. Fakt będziemy musieli czasowo wykonywać tą aktywność dłużej. Ale również będziemy spalać kalorie i nie zmęczymy się przy tym tak bardzo. 




Dodatkowe korzyści ze spacerowania : 

- wybierając fajne trasy podziwiamy piękne widoki. 
- masz psa ? zabierz go ze sobą. Na pewno będzie najszczęśliwszy na świecie. 

Pamiętajcie! Najlepszy trener personalny to taki, który ma 4 łapy. 






czwartek, 29 sierpnia 2019

Owsiany omlet ze śliwką i bananem

Owsiany omlet ze śliwką i bananem 

Dawno nie było żadnego przepisu na blogu. Dzisiaj mam dla Was kolejny z diety Fabryki Siły. Tym razem moja ulubiona wersja omleta czyli owsiany omlet ze śliwką i bananem. 

Zdecydowanie dużym plusem posiłków na tej diecie jest ich różnorodność, ciekawe dodatki i mega smak. Taki pyszny omlecik powoduje, że w ogóle nie czujemy się jakbyśmy byli na diecie. 




WARTOŚCI ODŻYWCZE:

Energia: 645 kcal
Białko: 24 g
Tłuszcz: 23 g
Węglowodany: 85 g

SKŁADNIKI:
Płatki owsiane - 5,5 łyżki (50 g)
Jaja - 2 duże (120 g)
Banan - 1 średnia sztuki (90 g)
Śliwka - 3 sztuki (90g)
Oliwa z oliwek - 1 łyżka (6 g)
Syrop daktylowy bez cukru  - 1 łyżeczka (5g)

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

Jajko ubijamy na pianę, następnie dodajemy do niego płatków owsianych i również ubijamy tak by powstała w miarę jednolita masa. Na rozgrzaną patelnie wylewamy oliwę i za chwilę powstałą masę. Smażymy z dwóch stron przez około 4-5 min stronę. Następnie całość dekorujemy bananem, śliwkami i syropem daktylowym. 

Szybko, smacznie i mega prosto :) Więcej o diecie z Fabryki Siły znajdziecie tutaj. Natomiast inny przepis na omlet w tym wpisie - omlet z miodem i wiórkami kokosowymi

.

środa, 14 sierpnia 2019

Jak robić zdrowe zakupy ?

Jak robić zdrowe zakupy ? 

Jak wszyscy wiecie zdrowy styl życia, czy też odchudzanie zaczyna się właśnie od diety. Już na etapie zakupów spożywczych powinniśmy wiedzieć gdzie kupować i jakie produkty wybierać. Bardzo często mając ułożone diety czy też gotowe plany dietetyczne popełniamy poważne błędy na zakupach. 

Dla przykładu serek, serkowi nie równy. Mamy na przykład w diecie serek homogenizowany. Większość osób weźmie pierwszy z brzegu byle by pisało homogenizowany. Niestety 90 % tych serków ma w składzie na pierwszym miejscu cukier. 



Będąc na diecie redukcyjnej nie powinniśmy go kupować. Jeśli dobrze sprawdzimy sklepową lodówkę to z pewnością znajdziemy serek homogenizowany naturalny bez cukru. Musimy tylko trochę się wysilić i przeczytać parę etykiet. 

Podobnie rzecz się ma w przypadku wszelkiego rodzaju płatków, wód smakowych, konserw czy wędlin. 

Jak robić zdrowe zakupy ? 

Wybieraj te produkty, które są najmniej przetworzone oraz z najkrótszym składem. Bardzo często możesz takie znaleźć w marketach u dyskontach na półce bio. Wiadomo, że każdy ma mało czasu i wszędzie się spieszy, a takie zakupy wymagają od nas więcej wysiłku. Jeżeli zrobimy kilka razy takie rozsądne zakupy to w przyszłości już będziemy wiedzieć jakie produkty wybierać. 

Gdzie robić zdrowe zakupy ? 

Tak naprawdę wszędzie. Zarówno w popularnych dyskontach jak np. Biedronka, Lidl , jak i dużych marketach czy też osiedlowych sklepach. Wszystko właściwie zależy od Nas. To my decydujemy czy nasze zakupy będą zdrowe czy nie. Trzeba się trochę do tego przyłożyć ale nasz organizm nam się za to odwdzięczy. 




środa, 7 sierpnia 2019

Kanapki z guacamole i jajkiem na mięko


Kanapki z guacamole i jajkiem na miękko

Większość osób będących na diecie, w pierwszej kolejności wyklucza pieczywo. Moim zdaniem jest to duży błąd ponieważ przy dobrze dobranej kaloryczności i makroskładnikach spokojnie można jeść kanapki na diecie

Dziś super pomysł na sycące śniadanie. Spodoba się wszystkim miłośnikom avocado.


Takie kanapki będą dobrym źródłem zdrowych tłuszczów i nie tylko. Myślę, że śmiało możemy od czasu do czasu serwować sobie takie śniadanie na diecie. 



Potrzebujemy:

1/2 avocado
1 jajko
2 kromki chleba - u nas na zakwasie orkiszowy
szczypiorek
sól, pieprz, szczypta chilli, sok z cytryny

Kanapki z guacamole i jajkiem na miękko przygotowanie :



Jajko gotujemy na miękko. Szczypiorek siekamy. Avocado rozdrabniamy widelcem na papkę, dodajemy sok z cytryny, sól, pieprz i szczyptę chilli. Pastę z avocado wykładamy na kanapki (możemy je wcześniej zgrillować na grzanki). Dodajemy na górę przeciętej jajko na miękko. Posypujemy szczypiorkiem i odrobiną soli.

Jeśli nie masz pomysłu na avocado, czy jajko na śniadanie czy też kolację to ten przepis jest zdecydowanie dla Ciebie. 

wtorek, 6 sierpnia 2019

Ekstrat z aronii na odchudzanie - Czy naprawdę działa?


Nadwaga zwana epidemią XXI to problem, który dotyczy wielu osób. Polska znajduje się w średniej światowej. Według ostatnich danych ok. 65% Polaków ma problem z nadwagą. 

Najbardziej alarmujące statystyki dotyczą otyłości wśród dzieci i młodzieży. Odsetek ten niestety rośnie z roku na rok. Zauważam tą tendencję w moim najbliższym otoczeniu. Tylko nieliczni stwierdzają, że nie mają zastrzeżeń do swojej wagi. Ja niestety należę do tych drugich. 

Korzystałam już z wielu metod odchudzania, ale w większości przypadków zgubione kilogramy wracały ze zdwojoną siłą. Można stosować środki syntetyczne, ale nie mamy gwarancji, że nie wpłyną negatywnie na nasze zdrowie. Dlatego zdecydowanie polecam preparaty na bazie naturalnych składników. Na szczególną uwagę zasługują preparaty z owoców aronii, znanej od dawna ze swoich właściwości prozdrowotnych.


Ekstrakt z aronii w kontekście odchudzania

Owoce z aronii działają silnie antyoksydacyjnie oraz oczyszczająco na organizm, dlatego bardzo chętnie są wykorzystywane jako wspomagające proces odchudzania. Wpływają również korzystnie na układ sercowo – naczyniowy, uelastyczniają naczynia krwionośne. Aronia zawiera wiele cennych witamin z grupy B, witaminę C oraz E. Owoce z aronii zawierają również żelazo, potas, fosfor, selen i miedź. Oczyszczają organizm z metali ciężkich. Dodatkowo działają korzystnie na wzrok oraz obniżają poziom złego cholesterolu.

Slimberry – nowoczesna metoda redukcji masy ciała

Slimberry to naturalny suplement diety wspomagający proces odchudzania. Kapsułki zawierają aż 40% ekstraktu z aronii, 20% koncentratu z jagód goi oraz 20% oraz 20% chilii. Ta kombinacja nie dość, że jest zdrowa dla organizmu to dodatkowo redukuje tkankę tłuszczową, nie powodując efektów ubocznych.

Slimberry jest to bomba witaminowa, zawierająca wiele witamin i mikroelementów. Produkt wspiera proces zrzucania zbędnych kilogramów, a jednocześnie poprawia metabolizm przez co przyczynia się do stabilizowania masy ciała (brak efektu jojo). Wszystkie składniki zawarte w Slimberry tworzą unikalną kompozycję, która wspomaga redukcję tłuszczu oraz pozwala utrzymać prawidłową masę ciała. Preparat Slimberry jest w 100% naturalny, a przez to całkowicie bezpieczny w stosowaniu.

Opinie o Slimberry

W sieci znajdziemy wiele opinii pozytywnych na temat SLIMBERRY, osoby poszukujące bezpiecznych metod odchudzania się wyrażają swoje zadowolenie z efektu stosowania SLIMBERRY. Często potwierdzają, że udało im się zrzucić kilka kilogramów, bez żadnych skutków ubocznych. W mojej ocenie bardzo ważnym jest również fakt, że kobiety, stosujące Slimberry zauważyły znaczną redukcję cellulitu, co przyczyniło się też do ich lepszego psychicznego samopoczucia. Natrafiłam też w internecie na opinie osób, które zauważyły u siebie poprawę funkcjonowania stawów, szczególnie kolanowych i biodrowych. Osoby te odczuły również znaczną poprawę samopoczucia i kondycji fizycznej. Wiele przychylnych opinii o preparacie nadmienia zmniejszenie bólów migrenowych, a jedna z opinii dotyczyła meteopatki, która dzięki stosowaniu Slimberry znacząco odczuła zmniejszenia natężenia i częstotliwości swoich dolegliwości.
Znalazłam również niezbyt przychylne opinie o skuteczności stosowania preparatu, szczególnie w odniesieniu do spalania tłuszczu. Są osoby, które nie doświadczyły redukcji tkanki tłuszczowej wcale lub tylko w nieznacznym stopniu. Są też osoby, które nie są przekonane do preparatów o niskiej zawartości błonnika jako skutecznych wymiataczy toksyn.


Jestem przekonana, że warto zastosować Slimberry i przekonać się, że można zgubić zbędne kilogramy w naturalny sposób i jednocześnie poprawić kondycję całego organizmu.


piątek, 19 lipca 2019

Naleśniki razowe z borówkami

Naleśniki razowe z borówkami


Naleśniki i omlety to zdecydowanie moje ulubione wersje śniadań i kolacji. Dzisiaj mam dla Was propozycje na bardzo smaczne naleśniki razowe z borówkami z sosem na bazie serka homogenizowanego miodu i wiórków kokosowych. 

Jak wiecie od pewnego czasu jestem na diecie z Fabryki Siły. O tym jak ona przebiega możecie przeczytać tutaj

Przepis na te naleśniki razowe również pochodzi z ich diety. Ja tylko go lekko zmodyfikowałam :) 
Zamiast ananasa do przepisu użyłam borówek. Możecie bez problemu tak modyfikować u nich przepisy gdyż na stronce jest wymiennik posiłków.


Makro:

Energia: 521 kcal
Białko: 21 g
Tłuszcz: 23 g
Węglowodany: 54 g

Składniki :

Mąka pełnoziarnista - 0,5 szklanki (55 g)
Mleko 2% - 0,4 szklanki (90 g)
Oliwa z oliwek - 0,5 łyżki (5 g)
Serek homogenizowany naturalny - 3,5 łyżki (85 g)
Wiórki kokosowe - 1 łyżka (6 g)
Borówki Amerykańskie - (110 g)
Miód pszczeli - 0,5 łyżeczki (4 g)
Woda mineralna - 0,1 szklanki (22 g)

Przygotowanie: 

1. Mąkę przesiej i zmiksuj na gładkie ciasto z lekko podgrzanym mlekiem oraz oliwą (zostaw odrobinę oliwy do posmarowania patelni). Do gotowego ciasta dodaj gazowaną wodę, delikatnie wymieszaj i odstaw.
2. Serek zmiksuj na gładki krem z miodem i częścią wiórków kokosowych.
3. Naleśniki smaż na rozgrzanej patelni posmarowanej cienko oliwą (oliwę dodaj tylko raz, na samym początku smażenia, potem jej dodawanie nie jest już konieczne).
4. Gotowe naleśniki posmaruj serkiem (część zostaw do dekoracji), złóż w koperty i ozdób pozostałym serkiem, oraz borówkami. 

Smacznego :) 

czwartek, 6 czerwca 2019

Pasta z twarożka i makreli w sosie pomidorowym

Pasta z twarożka i makreli w sosie pomidorowym 

Od jakiegoś czasu jestem na diecie z Fabryki Siły o czym pisałam Wam tutaj. Dużym plusem tej diety oprócz fajnego planu treningowego są również ciekawe posiłki. Część z nich przypomina domowe obiady więc nie mamy aż takiej przykrości będąc na diecie :) Przepisy na takie obiady możecie znaleźć zarówno na moim blogu jak i na tym fanpage

Wracając do przepisu :


Bardzo smaczna i szybka kolacja, a przede wszystkim Fit :) 


Makro : 

Energia: 521 kcal
Białko: 44 g
Tłuszcz: 11 g
Węglowodany: 58 g

Potrzebujemy : 


Ser twarogowy chudy - 3,75 plastra (110 g)
Makrela w sosie pomidorowym - 0,75 porcji (80 g)
Bułka pszenna - 2 małe sztuki (95 g)
Szczypiorek - 0,5 łyżeczki (1 g)
Pieprz czarny ziarnisty - 2 szczypty (1 g)

Przygotowanie :


1. Twaróg rozgnieć z makrelą w sosie pomidorowym.
2. Przekrojoną bułkę posmaruj przygotowaną pastą.
3. Całość posyp posiekanym szczypiorkiem i pieprzem.