czwartek, 16 listopada 2017

Trening ramion dla kobiet

Każda z nas marzy o pięknych ramionach, które może eksponować zarówno w sukience wieczorowej jak poczas wiosennych i letnich dni jednak boimy się by nie przesadzić z treniniem tak by nasza sylwetka nie była zbyt muskularna. Tak naprawdę dość trudno jest zbudować tkankę mieśniową więc nie ma czego się obawiać, a przy dobrej diecie uda nam się ładnie zarysować nasze ramiona i wcale nie będzie wyglądać to jak "u faceta". Oczywiście taki efekt osiągniemy po paru tygodniach różnych treningów. Nie bójcie się po jednym treningu bicepsa nie będziecie mieć łap jak Arnold.

Trening ramion dla kobiet to właściwie więkoszość ćwiczeń, które robią również mężczyźni na siłowni natomiast nie musimy brać takich dużych obciążeń i trenować tak intenstywnie jak faceci "do odcięcia".

Ramiona będą najlepiej się kształtować jeśli będziemy podczas jednej sesji treningowej trenować mięsień dwugłowy (biceps) jak i trójgłowy (triceps). Najlepiej wykonywać na początku dwa ćwiczenia na jedną partię mieśniową i dwa na drugą. Oczywiście fajnie będzie jak nasz trening ramion będzie częścią innego dłuższego treningu i będzie poprzedzony rozgrzewką. 

Do treningu kobiecych ramion potrzebne będą przynajmniej hantle, a najlepiej jakbyście miały jeszcze jakąś sztangę :)

BICEPS 

1. Uginanie ramion z wykorzystaniem hantli lub sztangi stojąc - 4 x 12 powtórzeń 


2. Uginanie ramion w chwycie młtokowym (zdjęcie poniżej) - 4 x 12 powtórzeń 



TRICEPS 

1. Prostowanie ramion w pochyle tułowia - 4 x 12 



2. Uginanie ramion zza głowy stojąc - 4 x 12 


Część z tych ćwiczeń możemy również wykonywać z pomocą sztangi. Te cztery podstawowe ćwiczenia wystaczą na pierwsze parę treningów, które potem będziemy mogli modyfikować. Podczas treningu pamiętajcie by skupiać się na ćwicznonym mięśniu i napinać go. Po skończonym treningu warto zrobić rozciąganie 3 do 5 minut. 

Udanych treningów :) 

czwartek, 12 października 2017

Jak zacząć biegać i jak wytrwać w bieganiu ?

Bieganie to jedna z moich ulubionych aktywności fizycznych i uważam, że jedna z przyjemniejszych. Niestety, żeby bieganie dawało nam 100 % przyjemności musimy odbyć parę treningów, które do przyjemnych nie należą. Oczywiście istnieje parę metod rozpoczynania przygody z bieganiem. Moim zdaniem powinniśmy zacząć od któtkich dystansów, a bieg nie powinien przekraczać 25 - 30 min nastepnie z każdym tygodniem powinniśmy zwiększać czas i dystans. Pamiętaj by nie forsować się zbytnio przez pierwsze parę biegów jednak biegnij w takim tempie by się zmęczyć. 


Najlepiej na początku biegać co drugi, trzeci dzień tak by mięśnie mogły odpocząć. W moim przypadku gdzieś przy 6-7 treningu zaczeło mi to już sprawiać przyjemność. Teraz każdy bieg jest super treningiem, reklasuje mnie i pozwala pobijać kolejne rekordy. Oragnizm musi po porstu przyzywczaić się do tego typu wysiłku. Każdy prędzej czy później do tego sam dojdzie ale wierzcie mi naprawdę warto się przełamać. Oczywiście można do tego dochodzić bardziej profesjonalnie, liczyć strefy tętna i używać pulsometru ale moim zdaniem przynajmniej w początkowej amatorskiej fazie warto po prostu podejść do tego z głową i obserować swój orgaznim. 

Jak wytrwać w bieganiu ? 

Wszystko fajnie, nasz organizm się już przyzwyczaił , fajnie się nam biega, ale pogoda zaczyna się zmieniać przychodzi jesień i połowa biegaczy chowa buty do szafy tak by poczekały na przyszły rok... też tak kiedyś robiłam przyznaje się bez bicia. 


Po pierwsze odpowiedni strój :

I nie mówie tutaj, że trzeba od razu kupować drogie buty i ciuchy po kilka stówek tylko warto mieć buty do biegania powiedzmy do 150 zł na początek, koszulke termoaktywną i legginsy do biegania oraz jakąs kurtkę, czapkę i rękawiczki na zimniejsze dni. Koszulkę możemy kupić już w okolicach 30 zł , legginsy 40-50, a kurtkę w granicach 60 zł , czapka i rękawiczki to wydatek rzędu 30 - 40 zł. Za 200 zł bez butów jesteśmy w stanie mieć kompletny rynsztunek jesienno - zimowego biegacza :) 

Dlaczego to takie ważne ? 

Mogę powiedzić po swoich doświadczeniach. Dawniej biegałam w zwykłych dresach i t-shirtach w jesienne dni. Na początku biegania było mi owszem ciepło i komfortowo jednak już po paru minutach ciuch stawały się coraz bardziej mokre w efekcie po 25 minutach biegu miałał całe mokre plecy i pośladki co powodowało, że było mi coraz zimniej. W rezultacie po 45 minutowym biegu wracałam zmarznięta i spocona co powodowało szybkie przeziębienie. Wiadomo w termo ciuchach też się spocisz ale zdecydowanie lepiej trzymają ciepło i nie powodują takiego uczucia chłodu. Jeśli ktoś od razu nie chce kupować całego stroju polecam od koszulki termoaktywnej od razu zobaczycie różnicę. 


A jak u Was Kochane z bieganiem ? Biegacie jesienią i zimą ? 




czwartek, 27 lipca 2017

Ćwiczenia na idealne pośladki + pośladkowe motywacje :)

Każda z nas marzy o ślicznych i krągłych pośladkach przy jednocześnie niezbyt dużych rozmiarach. Chcemy by skóra na pupie była napięta i sprężysta przy jednoczesnym braku cellulitu. Z pomocą może przyjść trening siłowy oczywiście w połączeniu z odpowiednią dietą. Taki trening możemy z powodzeniem wykonywać trzy razy w tygodniu na przykład przy okazji treningu nóg, ponieważ wiele z tych ćwiczeń to ćwiczenia wielostawowe, czyli takie, które angażują więcej niż jeden mięsień. 

Najlepiej wykonywać te ćwiczenia z jakimś obciążeniem. Na początek polecam przysiady ze sztangą i martwy ciąg, które są moim zdaniem najlepszymi ćwiczeniami siłowymi, ever. 


W tym ćwiczeniu warto pamiętać o dobrej technice i dobrze dobranym obciążeniu, na początku lepiej skupić się na technice, a ciężar dodawać stopniowo. 

Martwy ciąg na prostych nogach- jedno z najlepszych ćwiczeń na pośladki tutaj też technika powinna początkowo być ważniejsza od cieżaru. 



Wykroki - tutaj za obciążenie może służyc sztanga, albo chantle. Mozemy robić wykroki chodzone albo w miejscu, w przód albo na boki.


A teraz trochę pośladkowych motywacji :) 
Ćwiczycie nogi i pośladki  ? :) 







Które Wam się najbardziej podobają ? 



wtorek, 6 czerwca 2017

Nowe motywacje :)

Dawno mnie tu nie było ale postaram się publikować częściej :) Oczywiście fanpage cały czas działa https://www.facebook.com/Twoja-Fit-Motywacja-257856627708448/









Dla mnie mega zdjęcie nr 2 od góry :) 


czwartek, 7 lipca 2016

Czy ćwiczenia fizyczne sprzyjają odchudzaniu? + Motywacje :)



Każdy wie, iż skuteczna dieta, powinna być prowadzona z głową. Diety mono składnikowe czy głodówki nie są dobrym sposobem na utratę wagi. Mogą co prawda sprzyjać utracie kilogramów, jednak może to być utrata bardzo krótkotrwała. Dieta powinna ograniczać pożywienie, ale pożywienie to powinno jednocześnie odżywiać organizm. W diecie odchudzającej bardzo ważna jest też aktywność fizyczna. Koniecznie trzeba wiedzieć, jak ćwiczyć żeby schudnąć. Nie wystarczy byle jakie wykonywanie dowolnych ćwiczeń. Każde ćwiczenie ma swój sens. Przeznaczone jest dla różnych partii ciała. Wykonuje się je w różnych celach.

Na początku diety ćwiczenia fizyczne wykonuje się po top, by sprawniej spalał się tłuszcz. Dlatego można w tym celu biegać lub pływać. Można spacerować, jeśli odchudzanie zaczyna bardzo otyła osoba. Każda forma aktywności jest wskazana. Na dalszym etapie odchudzania bardzo ważne są ćwiczenia dla poszczególnych partii ciała. Inne są ćwiczenia na ręce, inne ćwiczenia na brzuch. Celem każdego z nich jest wzmocnienie i modelowanie mięśni. W tego rodzaju ćwiczeniach bardzo duże znaczenie ma technika wykonywania ćwiczeń. Ćwiczenia na brzuch czy ćwiczenia na pośladki wykonywane źle lub nieprawidłowo i niedokładnie mogą okazać się bezcelowe. Bardzo ważna jest pozycja wyjściowa i zaangażowanie odpowiedniej partii mięśni. Dobrze wykonywane ćwiczenia nie obciążają kręgosłupa i stawów, bo zmuszają do pracy jedynie wybrane mięśnie. Jeśli ma się kłopot z dobraniem odpowiednich ćwiczeń warto skorzystać z porady osób, które zawodowo zajmują się ćwiczeniami.

Dawno mnie tutaj nie było :( niestety sprawy osobiste nie pozwalały na prowadzenie bloga :( ale wracam od dzisiaj ze świeżymi motywacjami. 







Która sylwetka Wam się najbardziej podoba ? :) 

sobota, 2 stycznia 2016

Noworoczne motywacje :)

Witajcie po tak długiej przerwie :) Wszystkiego dobrego w nowym 2016 roku. Najszczersze życzenia wraz ze świeżą porcją motywacji :) 







czwartek, 20 sierpnia 2015

Jak wyćwiczyć kobiece bicepsy?



Bicepsy są marzeniem wielu mężczyzn, którzy poprzez intensywny trening starają się wyrzeźbić swą sylwetkę. Warto jednak pamiętać, że i kobietom zależy na tym, by ich bicepsy pięknie się prezentowały. Dlaczego ta grupa mięśni jest tak ważna i dla kobiet, i dla mężczyzn? Jakie ćwiczenia powinny wykonywać te panie, które chcą pochwalić się wspaniałymi bicepsami?

Bicepsy to ważna grupa mięśni. Świadczą o naszej kondycji i sile, dlatego też to mężczyznom w szczególności zależy na ich wyrzeźbieniu. 



O atrakcyjny wygląd górnej części przedramienia coraz częściej troszczą się jednak i kobiety, które wprawdzie wybierają łagodniejsze ćwiczenia, jednak cel chcą osiągnąć taki sam, jak mężczyźni. Poprzez systematyczny, choć niezbyt forsowny trening, panie mogą wyćwiczyć swe bicepsy i sporo na tym zyskać. 


Ładnie wyćwiczone bicepsy korzystnie wpływają na kobiecą sylwetkę i poprawiają ogólny wygląd kobiet. Zachętą do podjęcia ćwiczeń mających wzmacniać tę grupę mięśni może być fakt, iż w tej części ciała tkanka tłuszczowa nie pojawia się w zbyt wielkich ilościach, zatem trening szybko przynosi widoczne rezultaty.



 To ogromne pocieszenie dla tych pań, które szybko się zniechęcają. Systematyczny trening z niewielkim obciążeniem może się okazać nie tylko szansą na piękne ramiona, ale i ciekawym sposobem spędzania wolnego czasu.

Poniżej parę ćwiczeń, które mogą okazać się przydatne : 
 

  1. Uginanie ramion za sztangielkami, 
  2. uginanie ramion w podporze o kolano 
  3.  uginanie ramion leżąc na brzuchu na ławce skośnej 

 oto ćwiczenia, które nie są zbyt forsowne, a które bardzo szybko mogą przynieść rezultaty.

A Wy jakie ćwiczenia stosujecie na biceps ?