poniedziałek, 17 listopada 2014

Sposoby na przedzimową "depresje"

Pogoda za oknem zaczyna działać mocno demotywująco. I tak dość długo było ładnie. Nie lubię zimowego okresu. Póki są święta jest jeszcze ok, ale jak pomyślę o przedłużającej się styczniowej, lutowej i marcowej plusze to aż mi sie płakać chce. Już tęsknie za śpiewem ptaków i zielonymi liscmi na drzewach. Kupiłam sobie w Lidlu hiacynta, żeby popachniało trochę wiosną w mieszkaniu. Robie tak co roku jak mam pogodowa depresje :D Kupuje jednego hiacynta co tydzień :D Zauważyłam wczoraj, że bez puszcza pączki i wychodzą w ogródkach krokusy.. Dziwny się zrobił ten klimat.



Oczywiście skoro nic się nie chce to siłą rzeczy nie chce się też ćwiczyć. Jestem jedna z tych osób, które do ćwiczeń podchodzą dość niechetnie. Zawsze towarzyszy mi myśl "Dobra nie analizuj tego, nie rozmyslaj, trzeba to przebolec i będzie zaliczone". A po treningu zamiast uderzenia endorfin czuje jeszcze większe psychiczne i fizyczne zmęczenie niż przed. Obietnica potreningowego wyrzutu dopaminy nie zamydli mi oczu.




W taka pogodę najbardziej lubię zagrzebać się pod kocem z herbatą i książką.

Macie jakies sposoby na takie pogodowe "zawieszenie"?



czwartek, 6 listopada 2014

MOJE TOP PRODUKTY W KUCHNI

Dziś przedstawiam Wam listę produktów, bez których w kuchnie nie potrafię się obejść. Jestem ciekawa czy moja lista pokrywa się z tym co i Wy lubicie :)


1. Czosnek - kiedyś nie znosiłam dziś dodaję do wszystkiego co skutkuje myciem zębów 5 razy dziennie :)

2. Olej kokosowy - idealny do smażenia, wypieków, wszystkiego. Ponoć jest świetnym kosmetykiem dla skóry i włosów. Tego jeszcze nie próbowałam, jakoś tak nie moge się posmarować czymś na czym smaże.... :D Używaliście?


3.  Banany - absolutny must have codziennie w mojej kuchni. Zjadam conajmniej 2 dziennie. Wiem,.. kaloryczne... zjadam w pankejkach, koktajlach, wypiekach, same...


4. Jabłka - codziennie do ryżu lub kaszy jaglanej na śniadanie, najlepiej w postaci tartej.

5. Jajka - tylko wiejskie! załatwiane od chłopa. Ulubione - w formie jajeczka na miekko... pyszota...plus jako składnik zdrowych ciast, omletów itp.


6. Jogurt naturalny - podstawa wszystkich koktajli z owocami

7. Ryż - codziennie w moim menu, niestety biały..Nie umiem się przekonac do brązwego.. długo się gotuje,twardy, łuskowaty bleh.. macie na niego jakiś sposób?


8. Mąka kokosowa i wiórki kokosowe - rzecz nie najtańsza, ale z czego tu w takim razie zdrowo piec? No jeszcze czasem z migdałowej, ale droga tak samo, a mniej smaczna. Ostatnio migdałowa zakupiłam w lidlu. Kupiłam 8 sztuk po 200 gram, każda paczka 9.99 ech.. zdrowie czasem kosztuje

9. Płatki owsiane - błyskawiczne, wiadomo do owsianki.

10. Serek wiejski - między posiłkami idealny, czasem na słodko, czasem na słono

11. Masło orzechowe - takie bez soli i cukru, mniam




A teraz niechlubna część listy:

1. Sól - no nie umiem bez niej i to w ilościach hurtowych. Wszystko dosalam. Słodycze rzuciłam, ale soli nie umiem...

2. Ser żółty - mmmm pyszna kroma z masłem i żółtym serem, czasem za mną chodzi i muszę wtedy zjeść.. a wiadomo ile sera w takim serze

3. Keczup - musze zrobic chyba własny.. Uwielbiam prawie do wszystkiego


Pewnie o niejednej rzeczy zapomniałam. Jak jest u Was? Jakiś numer jeden? U mnie jakbym miała wybierac to BANANY i CZOSNEK :)

poniedziałek, 3 listopada 2014

JESIENNE BIEGANIE

Jesień raczy nas piękną pogodą :) Korzystając z tak cudownych jak na końcówkę roku warunków pogodowych postanowiłam zacząć biegać. Było ciężko, bo typowy wysiłek cardio jest mi raczej obcy, a wiec na początku było walenie serca, zadyszka i smak krwi w ustach :D Postanowiłam biegać raz w tygodniu (w inne dni mam już ustalone treningi) i za drugim razem było nieco lepiej. Muszę tylko zainwestować w lepsze buty i jakaś bluzę z suwakami na trzymanie kluczy i dokumentów - mieszkam na blokowisku i do fajnego miejsca biegowego muszę dojeżdzać autem.



W sumie biegam bardziej dla kontemplowania przyrody - taka medytacja w biegu- niż dla efektów fizycznych więc pewnie zrobi się troche zimniej i przejdzie mi ochota. W zimie to będę kontemplować chyba tylko pare z ust i czubek zmarznietego nosa. A jakie jest Wasze podejscie do biegania?

Kilka jesienno biegowych motywacji.

Ps. Was po bieganiu też bolą mięśnie, o których nie mieliście pojęcia? Mnie np wewnetrzne partie ud i biodra :)











poniedziałek, 6 października 2014

Natalia Gacka - Moja nowa youtubowa trenerka :)

Przedstawiam tym którzy jeszcze nie znają Natalię :) Babka jest mega konkretna, super wygląda :) (marzę o takim wyglądzie) i jej treningi są na prawdę konkretne. Jej treningi bardzo mi przypadły do gustu obecnie trenuję tylko z nią. Ewa i Mel B poszły w odstawkę :)

Poniżej kilka treningów znajdziecie je na youtube za free :)


Oto moje ulubione :) A Wy znacie Natalię ? 



środa, 24 września 2014

Co jeść ćwicząc na siłowni ?




 Cześć :) dzisiaj zamiast motywacji postanowiłam opublikować artykuł :) Dajcie znać czy Wam się podobał :)

Coraz więcej ludzi dba o formę i tężyznę fizyczną. Reklamy przekonują nas do bycia „fit”, a my chętnie podążamy za nowymi trendami, według których, każdy powinien ćwiczyć. Najlepsza do tego jest siłownia. To miejsce, w którym nie tylko skorzystamy z profesjonalnego sprzętu i fachowego doradztwa instruktorów tam pracujących, ale także odstresujemy się i spędzimy miło czas. Podczas podejmowania trudu regularnych treningów musimy pamiętać, że podczas wysiłku nasz organizm potrzebuje większej dawki kalorii niż zwykle. Choć specjalna dieta nie jest konieczna, warto zadbać, by to co jemy, pomogło nam efektownie ćwiczyć.



A o to przykłady tego, co powinniśmy spożywać:

• Pełnoziarniste pieczywo bogate w błonnik
• Ziemniaki
• Ryż
• Owoce i warzywa
• Owsianka



Wszystkie wyżej wymienione produkty dostarczają nam energii (zawierają węglowodany). Dzięki nim żadna siłownia nam nie straszna- gdyż nasz organizm ma wszystko czego potrzebuje i z czego może czerpać siłę do przeprowadzania wyczerpującego treningu.


Z kolei, jeśli chcemy zbudować masę mięśniową, nasza dieta powinna składać się głównie z białek i tłuszczów, np.:

• Mięsa (czerwonego, drobiowego)
• Jajek
• Ryb
• Masła
• Oliwy
• Bakalii (orzechy, pestki dyni, migdały)


Oczywiście, najlepiej byłoby, gdybyśmy odstawili słodycze, słodkie napoje i alkohol, czyli tzw. puste kalorie, które są dla nas zbędne, a nawet wywierają szkodliwy wpływ na naszą wagę i kondycję. Natomiast jak widać, siłowania nie wymaga od nas radykalnej zmiany jadłospisu. Wystarczy zdrowa, prawidłowo zbilansowana dieta, która pomoże nam wytrwać w korzystaniu z karnetu.



poniedziałek, 18 sierpnia 2014

środa, 16 lipca 2014