środa, 24 września 2014

Co jeść ćwicząc na siłowni ?




 Cześć :) dzisiaj zamiast motywacji postanowiłam opublikować artykuł :) Dajcie znać czy Wam się podobał :)

Coraz więcej ludzi dba o formę i tężyznę fizyczną. Reklamy przekonują nas do bycia „fit”, a my chętnie podążamy za nowymi trendami, według których, każdy powinien ćwiczyć. Najlepsza do tego jest siłownia. To miejsce, w którym nie tylko skorzystamy z profesjonalnego sprzętu i fachowego doradztwa instruktorów tam pracujących, ale także odstresujemy się i spędzimy miło czas. Podczas podejmowania trudu regularnych treningów musimy pamiętać, że podczas wysiłku nasz organizm potrzebuje większej dawki kalorii niż zwykle. Choć specjalna dieta nie jest konieczna, warto zadbać, by to co jemy, pomogło nam efektownie ćwiczyć.



A o to przykłady tego, co powinniśmy spożywać:

• Pełnoziarniste pieczywo bogate w błonnik
• Ziemniaki
• Ryż
• Owoce i warzywa
• Owsianka



Wszystkie wyżej wymienione produkty dostarczają nam energii (zawierają węglowodany). Dzięki nim żadna siłownia nam nie straszna- gdyż nasz organizm ma wszystko czego potrzebuje i z czego może czerpać siłę do przeprowadzania wyczerpującego treningu.


Z kolei, jeśli chcemy zbudować masę mięśniową, nasza dieta powinna składać się głównie z białek i tłuszczów, np.:

• Mięsa (czerwonego, drobiowego)
• Jajek
• Ryb
• Masła
• Oliwy
• Bakalii (orzechy, pestki dyni, migdały)


Oczywiście, najlepiej byłoby, gdybyśmy odstawili słodycze, słodkie napoje i alkohol, czyli tzw. puste kalorie, które są dla nas zbędne, a nawet wywierają szkodliwy wpływ na naszą wagę i kondycję. Natomiast jak widać, siłowania nie wymaga od nas radykalnej zmiany jadłospisu. Wystarczy zdrowa, prawidłowo zbilansowana dieta, która pomoże nam wytrwać w korzystaniu z karnetu.



6 komentarzy:

  1. Ja biegam i ćwiczę w domu, jakś nie mogę się zmotywować dosiłowni ale już niedługo to się zmieni:P

    OdpowiedzUsuń
  2. Ani siłownia ani zdrowy styl życia nie wymagają katowania się tylko niektórymi produktami, z których powstają dania bez smaku... Trochę inwencji, trochę wiedzy, która jest teraz łatwo dostępna i do dzieła :) Zdrowe smakołyki powstaną same!

    www.eatsmart4ever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Żeby były efekty z ćwiczeń siłowych, bez odpowiedniej dawki białka ani rusz.
    W tej chwili dziennie jem prawie pół kg mięsa (pierś z kurczaka, filet z indyka lub tuńczyk). Coś czuję, że niebawem będę musiała się wesprzeć jakimiś odżywkami.

    jakszybkoschudnąć.eu

    OdpowiedzUsuń
  4. Dokładnie, dieta odgrywa ważną rolę w budowaniu i kształtowaniu naszej sylwetki :)

    Pozdrawiam

    http://fitfunmamarun.blogspot.pl

    OdpowiedzUsuń