środa, 24 września 2014

Co jeść ćwicząc na siłowni ?




 Cześć :) dzisiaj zamiast motywacji postanowiłam opublikować artykuł :) Dajcie znać czy Wam się podobał :)

Coraz więcej ludzi dba o formę i tężyznę fizyczną. Reklamy przekonują nas do bycia „fit”, a my chętnie podążamy za nowymi trendami, według których, każdy powinien ćwiczyć. Najlepsza do tego jest siłownia. To miejsce, w którym nie tylko skorzystamy z profesjonalnego sprzętu i fachowego doradztwa instruktorów tam pracujących, ale także odstresujemy się i spędzimy miło czas. Podczas podejmowania trudu regularnych treningów musimy pamiętać, że podczas wysiłku nasz organizm potrzebuje większej dawki kalorii niż zwykle. Choć specjalna dieta nie jest konieczna, warto zadbać, by to co jemy, pomogło nam efektownie ćwiczyć.



A o to przykłady tego, co powinniśmy spożywać:

• Pełnoziarniste pieczywo bogate w błonnik
• Ziemniaki
• Ryż
• Owoce i warzywa
• Owsianka



Wszystkie wyżej wymienione produkty dostarczają nam energii (zawierają węglowodany). Dzięki nim żadna siłownia nam nie straszna- gdyż nasz organizm ma wszystko czego potrzebuje i z czego może czerpać siłę do przeprowadzania wyczerpującego treningu.


Z kolei, jeśli chcemy zbudować masę mięśniową, nasza dieta powinna składać się głównie z białek i tłuszczów, np.:

• Mięsa (czerwonego, drobiowego)
• Jajek
• Ryb
• Masła
• Oliwy
• Bakalii (orzechy, pestki dyni, migdały)


Oczywiście, najlepiej byłoby, gdybyśmy odstawili słodycze, słodkie napoje i alkohol, czyli tzw. puste kalorie, które są dla nas zbędne, a nawet wywierają szkodliwy wpływ na naszą wagę i kondycję. Natomiast jak widać, siłowania nie wymaga od nas radykalnej zmiany jadłospisu. Wystarczy zdrowa, prawidłowo zbilansowana dieta, która pomoże nam wytrwać w korzystaniu z karnetu.