wtorek, 26 lutego 2013

EXERCISE FINDER - znajdź ćwiczenie na problematyczne miejsca!

Dzisiaj natrafiłam na fajną angielską stronkę. Klikamy najpierw na część ciała, nad którą chcemy pracować, a potem wybieramy dokładny obszar i program dobiera nam ćwiczenia :)

Link do programu : http://www.divine.ca/en/fitness-and-nutrition/exercise-finder/c_266/

Trochę motywacji na dziś:















poniedziałek, 25 lutego 2013

MASAŻ BAŃKAMI CHIŃSKIMI

Zaczęłam ostatnio masować się bańkami chińskimi. Słyszałam o nich dużo dobrego. Zakupiłam  w aptece zestaw 2 baniek za 28 zł. Ponieważ mam problemy z krążeniem (żylaki podudzi i pękające naczynka) omijam w masażu nogi i skupiam się na pośladkach, zresztą i tak tam mam najwięcej cellulitu, którego ani ćwiczenia ani diety nie ruszają.Przed masażem oczywiście nakładam oliwkę do ciała. A Wy jakie macie doświadczenie z takim masażem pod ciśnieniem? Ja czasem malutkie krwiaczki mimo, że zasysam bańkebardzo lekko.
 
 

A tu więcej o tym masażu:
 
"Wykorzystanie bańki chińskiej do walki z cellulitem jest  przebojem wśród zabiegów kosmetycznych. Przynosi bardzo wyraźne efekty w krótkim czasie i do tego niewiele kosztuje.
Leczenie podciśnieniem jest bardzo starą metodą. W dawnych czasach używano w tym celu wydrążonych w środku rogów. Już wówczas zauważono korzystny wpływ podciśnienia w chorobach górnych dróg oddechowych (zapalenia płuc, opłucnej, nieżytu) i w zespołach bólowych kręgosłupa.




Podciśnienie, które wytwarza się w bańce przez usunięcie z niej powietrza, powoduje zassanie skóry i tkanek leżących pod bańką, wpływając na intensywne ich przekrwienie oraz wyraźną poprawę stanu mało elastycznej skóry.

Masaż ten pobudza krążenie krwi i płynów ustrojowych, pomaga pozbyć się zbędnych produktów przemiany materii oraz toksyn z organizmu.
W wyniku przyspieszenia przemiany materii następuje redukcja tkanki tłuszczowej. Ma nieocenioną moc w zastosowaniu w kuracji antycellulitowej lub jako drenaż limfatyczny.
Poza wyżej wymienionymi właściwościami masaż bańką doskonale relaksuje i uspokaja. Jest dobry dla osób zestresowanych, przemęczonych, prowadzących siedzący tryb życia oraz po wyczerpującym wysiłku fizycznym.


"Cellulit to problem 99% kobiet, a bańka chińska znajduje się w czołówce skutecznych oraz sprawdzonych zabiegów redukujących ten defekt. Masaż bańką chińską uelastycznia i wygładza skórę, rozbija tkankę tłuszczową, zwiększa ukrwienie tkanek, dzięki czemu ułatwia penetrację preparatów wyszczuplających w głąb skóry stosowanych po zabiegu."

źródło: lula.pl



To moje bańki.






POPULARNOŚĆ JOGI

Ostatnio na blogach pojawia się dużo jogowych inspiracji i filmików w stylu : rozciąganie do szpagatu. Wygląda to tak jakby wiele dziewczyn chciało umieć wykonać te wszytskie jogowe akrobacje, ale żadna nie zainteresuje się innymi aspektami jogi i nie zgłebi tematu na poważnie, a szkoda.. JOGA doskonale wpływa na ciało i umysł. Wiem to dobrze bo sama ćwiczę od kilku lat i uważam jogę za dyscyplinę niezastąpioną. Jest zbawienna dla kręgosłupa, stawów, serca, wszystkich narządów, uspokaja umysł, dotlenia... Naprawdę zalet jest mnóstwo. Zachęcam do zainteresowania się jogą na poważnie. Niestety mało osób zaczyna ją ćwiczyć często ze względu na to, że aktywność ta spala mało kalorii i nie powoduje chudnięcia. Naprawdę szkoda. Zamiast oglądać filmiki w stylu "jak założyć noge na głowę" popróbujmy co rano robić np.powitanie słońca.



















CHEAT MEAL

Ostatnio głośno w fitnessowym światku jest o tzw Cheat meal'ach - czyli "oszukanych  posiłkach". Jeśli trzymamy na codzień dietę i zdrowo sie odżywiamy możemy sobie ponoć pozwolić od czasu do czasu na cheat meal - czyli normalny, niekoniecznie dietetyczny posiłek. Należy przy tym pamiętać, że na cheat meal składa się jeden posiłek a nie np obiad z 3 dań, czy zjadanie całej pizzy na śniadanie , obiad a potem kolacje. Podobno cheat meal'e podkrecają nasz metabolizm. Główna zasada : ŻADNEGO POCZUCIA WINY ! Co o nich myślicie? Stosujecie?






Znalazłam całkiem fajny artykuł o cheat meals jeśli chcecie się dowiedzieć więcej:

"Oto kilka zasad jak tworzyć takie posiłki:
1.Spożyj najpierw białko. Pamiętaj białko z Greki oznacza pierwszy.
2.Posiłek należy spożywać przy stole (w domu lub restauracji), a nie przed telewizorem. Zadecyduj zawczasu co będzie składało się na niego i postaw na stole.
3.Kiedy wstajesz od stołu, przerywasz jedzenie. Koniec na dzisiaj.
4.Dokonaj lepszego wyboru: produkty bezglutenowe i te z mąki owsianej są lepsze od pszennych ciasteczek, organiczna czekolada z migdałami jest zdrowsza od żelek. Jeśli spożywasz produkty pszenne, to następnego dnia twoje stawy nie będą chciały pracować. Spróbuj zamiast tego ryżowego deseru.
5.Aby oszacować czy spożyłeś właściwą ilość węglowodanów w swoim dniu z oszukanym posiłkiem zrób co następuje: w piątek, kiedy spożywasz cheat meala zanotuj ilość spożytych węglowodanów. W sobotę rano zmierz poziom tkanki tłuszczowej. Jeśli poziom tkanki tłuszczowej zmalał, przy jednoczesnym wzroście beztłuszczowej masy ciała, to wybrałeś optymalną ilość węglowodanów. Jeśli jednak w sobotę rano masz wyższy poziom tkanki tłuszczowej, zmniejsz o 20% ilość spożywanych węglowodanów w następnym cheat mealu. Ponów procedurę następnego ranka po spożyciu takiego posiłku upewniając się, czy wartość węglowodanów została dobrana właściwie. Jeśli jednak zaobserwujesz utratę wagi w dniu poprzedzającym taki posiłek to zwiększ ilość węglowodanów o 20% i ponownie zaobserwuj jak zachowuje się organizm. Jeśli nie tracisz na wadze, to w trakcie następnego posiłku obetnij ponownie węgle.
6.Im bardziej jesteś szczupły tym więcej węglowodanów możesz spożyć. Kiedy zejdziesz do niskiego poziomu tkanki tłuszczowej stosuj zamiast oszukanych posiłków, jeden dzień zawsze nietreningowy z cheat mealami.
7.Stosunek pomiędzy posiłkami niskowęglowodanowymi a oszukanymi waha się zawsze pomiędzy 20:1 i 30:1 (nigdy więcej, lub mniej). Jeśli ktoś pozbywa się tkanki tłuszczowej przy stosunku 4:1, to oznacza, że ta osoba dobrze toleruje węglowodany i powinna spożywać je codziennie.
8.Stosunek 20:1 i 30:1 odnosi się do wszystkich pragnących utrzymać swoją sylwetkę oraz tych, którzy chcą zbić wagę. 75% populacji funkcjonuje lepiej przy niskiej podaży węglowodanów."

źródło: kulturystyka.pl





DLACZEGO WARTO PIĆ WODĘ?

Staram się pić jak najwięcej wody, jednak często o tym zapominam. Musiałabym chyba nastawiać sobie przypomnienie w telefonie,żeby co godzinę przypominało mi o wypiciu szklanki wody. Jeśli już o tym pamiętam to skutkiem ubocznym jest sikanie co 5 min co jest niezwykle uciążliwe. Mimo to jednak staram się wypijać minimum te 1,5 litra dziennie. Latem jest to mniejszy problem bo wiadomo chce się bardziej pić i można puścić wodzę fantazji - ja lubię wodę z kostkami lodu i mrożonymi owocami (np. malina, truskawia) i miętą. Na codzień piję Ustroniankę z jodem bo mam niedobory tego pierwiastka - zresztą jak 90% ludzi. A jak u Was z piciem wody ?




 

Poniżej ciekawy artykuł znaleziony w sieci:

"Funkcje wody w organizmie

  1. Transportuje składniki odżywcze do komórek
  2. Wspomaga absorbcję substancji pokarmowych
  3. Usuwa z organizmu szkodliwe produkty przemiany materii
  4. Odgrywa ważną rolę w regulacji temperatury ciała

Objawy odwodnienia:

  1. Bóle głowy
  2. Zmęczenie
  3. Utrata apetytu
  4. Uczucie suchości w ustach i oczach
  5. Ciemny kolor moczu i jego intensywny zapach
  6. Przyśpieszona czynność serca
  7. Duszność

Ile płynów potrzebujemy?

Zaleca się przyjmowanie od 1,5 – 2 l płynów dziennie. Osoby, które intensywnie ćwiczą, mieszkają w ciepłym klimacie powinny spożywać 2- 3 – krotnie więcej płynów.

Dlaczego tak mało pijemy?

Często zdarza się, że pragnienie mylimy z głodem, nie mamy czasu, jesteśmy zapracowani.
Jeżeli już coś pijemy, to najczęściej są to takie płyny jak słodka herbata, kawa, napoje gazowane, alkohol, słodkie napoje.
W naszym jadłospisie powinny znaleźć się również płyny takie jak woda, herbaty owocowe, ziołowe oczywiście niesłodzone. Warto wiedzieć, że jeżeli posłodzimy herbatę ziołową to traci ona swoje cenne właściwości. Dlatego jeżeli to tylko możliwe to unikajmy słodzenia herbat  ziołowych.

Dlaczego warto pić wodę ?

Należy sobie zdawać sprawę, że dobrze nawodniony organizm odpowiednio funkcjonuje.
Pijąc odpowiednią ilość płynów sprawiamy, że nasza skóra jest bardziej nawodniona i spowalniamy jej starzenie, organizm szybciej radzi sobie z wydalaniem toksyn. Woda reguluje również perystaltykę jelit, co dobrze wpływa na zaparcia.

Kto się odchudza, musi pić.

Kto nie pije odpowiedniej ilości wody, zwalnia przemianę materii o 2 do 3 %. Organizm magazynuje więcej tłuszczu, o kilogram rocznie."

źródło:  www.zatrzymajzdrowie.pl






CURVY & FIT


Szkoda, że z czasem pojęcie idealnej kobiecej sylwetki się zmieniło. Generalnie jestem za sylwetką typu fit z kobiecymi kształtami. Nigdy nie spodoba mi się sylwetka typu skinny. Raczej wolałabym mieć lekką nadwagę niż niedowagę, a Wy?