Etykiety

piątek, 28 maja 2021

Domowy obiad w wersji fit czyli fit mielone z indyka

Domowy obiad w wersji fit czyli fit mielone z indyka



 

Dziś będzie przepis obiadowy, fit wersja tradycyjnego polskiego obiadu - mielone z ziemniaczkami. Wiele razy mówiłam o tym, że nie mogłabym żyć bez normalnego jedzenia. Ryż z brokułem i kurczakiem dzień w dzień to nie dla mnie. Jeśli chodzi o obiady to najczęściej wpadają u mnie właśnie zdrowsze wersje tradycyjnych obiadów. 


Dziś podzielę się z Wami przepisem na superowe mielone z mięsa z piersi indyka i z cukinią z piekarnika. Przepis spontanicznie wymyślony przeze mnie i zainspirowany kawałkiem cukinii w lodówe, który trzeba było szybko zużyć.


Składniki: (na 6 dużych kotletów)

 250g mięsa mielonego z piersi indyka

80g cukinii

1 jajko - 60g

80g cebuli

10g oliwy z oliwek plus do posmarowania blachy

15g bułki tartej plus do obtoczenia kotletów

sól, pieprz



Domowy obiad w wersji fit czyli fit mielone z indyka

Cebulę pokroić w kostkę i podsmażyć na złoto na oliwie. Cukinię zetrzec na tarce o grubych oczkach, posolic i odstawić na chwilę aż puści wodę. Mięso mielone wymieszac z jajkiem, odciśniętą z wody startą cukinią, dodać soli i pieprzu oraz usmażoną cebulkę i bułkę tartą. Dokładnie połączyć składniki w masę na kotlety.

Blachę w piekarniku wyłożyc papierem do pieczenia i wysmarować oliwą miejsca gdzie będziemy układac kotlety. Formujemy kotlety, obtaczamy w bułce tartej i układamy na wysmarowanej blasze. Pieczamy w 190 st ok. 30 min. W połowie czasu pieczenia odwracamy kotlety.

Podajemy z ziemniakami i jakąs surówką lub sałatką, lub jak na zdjęciu z pieczarkami.

 

 

Mielone wychodzą pyszne, soczyste w środku i chrupiące na zewnątrz.

 

Jeśli chcecie więcej przepisów na domowe obiady w wersji fit to zapraszam tu:

MIELONE Z SOCZEWICY

MAKARON Z CAMEMBERTEM I BROKUŁEM 

SCHAB W SOSIE WŁASNYM 

 

Smacznego gotowania!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz