Etykiety

piątek, 4 listopada 2022

Domowa siłownia dla kobiet. Jaki sprzęt kupić?

 Domowa siłownia dla kobiet. Jaki sprzęt kupić?

domowa siłownia dla kobiet

Uważam, że jestem szczęściarą, że mam siłownię w domu. Mam podwójne szczęście bo sama nie musiałam jej tworzyć i wyposażać. Kiedy ja pląsałam sobie jeszcze z Chodakowską mój mąż krok po kroku przez lata tworzył swoją domową siłownię na strychu. Kiedy po kilku latach ćwiczenia z trenerkami z YT i średnich efektów w sylwetce postanowiłam, że to czas na przerzucenie się na trening siłowy miałam już gotową w pełni wyposażoną siłownię pod nosem. Wiem, że wiele kobiet marzy o takim swoim kąciku, żeby nie musiały płacić za karnet i dojeżdżać na siłownie. 

Jak to jest na publicznej siłowni...

Szczerze w ciągu ostatnich 10 lat byłam na publicznej siłowni 3 razy i było to bardzo średnie doświadczenie. Tłumy, głośna, mega irytująca muzyka, konieczność modyfikowania treningu na szybko bo to zajęte, tamto zajęte, tu ktoś jeszcze ma 2 serie, a tu ktoś zabrał hantle, którymi zazwyczaj ćwiczę. O seriach łączonych czy trisetach też nie ma mowy bo to wymaga zajęcia naraz dwóch sprzętów. Na takiej siłce też trzeba jakoś wyglądać, a ja kocham ćwiczyć w podartych za dużych dresach i z nieestetycznym kokiem na środku głowy. Wszystkie modne ciuchy na siłkę raczej mnie wkurzają i wkładam je tylko wtedy kiedy muszę coś nagrać lub zrobić jakieś zdjęcie. To wszystko spowodowało, że naprawdę doceniam siłownię w swoim domu. Mogę tam ćwiczyć w starych gaciach starego i z maścią na pryszcze na twarzy i nikt tego nie widzi i nie ocenia :)



Dziś chcę Wam napisać co na początek warto kupić do domowej siłowni kiedy jesteśmy trenującą siłowo kobietą lub dopiero chcemy zacząć i dysponujemy ograniczonym budżetem i małą ilością miejca.

Domowa siłownia dla kobiet. Jaki sprzęt kupić?

TOP 3 SPRZĘTU NA DOMOWĄ SIŁOWNIĘ DLA KOBIET


ZESTAW GUM POWER BAND


Takim zestawem 4 gum przećwiczysz siłowo całe ciało i są one alternatywą dla siłowni. Każde ćwiczenie które zrobisz na siłowni możesz odwzorować z pomocą gum. To najtańsza opcja na domową siłownię. Zestaw takich 4 oporów kosztuje poniżej 200 zł i nie zajmuje wcale miejsca. Wrzucasz gumy do szuflady i masz posprzątane po treningu. 

Gumy kosztują 189 zł, ale z kodem "zrzucbrzuch" macie dodatkowe 10% rabatu nie tylko na gumy, ale na cały asortyment.

gumy power band


Z pomocą takich gum możesz też ćwiczyć podciąganie, które jest zmorą wszystkich kobiet. Ja ćwiczyłam na początku z największym oporem, teraz przeszłam o poziom niżej. Mam nadzieję, że kiedyś będę podciągać się bez gum, ale teraz są one niezbędną pomocą. Jeśli chcecie się podciagać to oczywiście potrzebny jest też DRĄŻEK. Kod "zrzucbrzuch" działa na cały asortyment sklepu, także na ten drążek.

Jeśli sami nie macie pomysłu na trening z wykorzystaniem gum to znajdziecie go TUTAJ.



HANTLE REGULOWANE Z OBCIĄŻENIAMI ŻELIWNYMI


Hantle to podstawa domowej siłowni. Zrobisz z nimi trening całego ciała. Najlepsze hantle w jakie można zainwestować to regulowane, czyli takie, których ciężar sama zmieniasz. Wiadomo, że inne obciążenia będziemy używać do trenowania dołu ciała np. do przysiadów, a inne do trenowania góry. Jeśli zależy nam na oszczędności miejsca w domu wybierzmy te hantle regulowane, inaczej czeka nas zagracenie całego pokoju, w którym będziemy trzymać 10 różnych hantli w 10 różnych rozmiarach. Regulowane hantle to zdecydowana oszczędność miejsca. 

Warto zainwestować w hantle z obciążeniami, które są wykonane z żeliwa. Są droższe od kompozytowych, ale znacznie poręczniejsze i mniejsze objętościowo, a więc znów zajmują mniej miejsca. Takie regulowane hantle żeliwne z obciążeniami po 12 kg na każdy kupisz TUTAJ. Na nie również działa kod rabatowy "zrzucbrzuch".

hantle żeliwne k sport

Recenzję tych hantli z obciążeniami znajdziecie w tym FILMIKU.


ŁAWECZKA SKŁADANA REGULOWANA


Regulowana ławeczka treningowa pozwoli na stabilniejszy trening np. mięśni pleców czy klatki piersiowej. Dzięki niej możesz wykonywać takie ćwiczenia jak wyciskanie czy rozpiętki. Regulacja poziomów pochylenia pozwoli ćwiczyć w różnych wariantach. Przydatna okaże się również przy wszelkiego rodzaju wiosłowaniach na mięśnie pleców. Warto mieć taki sprzęt w swoim pomieszczeniu do ćwiczeń tym bardziej, że po złożeniu nie zajmuje dużo miejsca.




Jak widzisz co wyposażenia domowej siłowni dla kobiet na start nie trzeba tony sprzętu. Wystarczą gumy, ławeczka i hantle i możemy zrobić naprawdę kompleksowy trening siłowy, a kombinacje ćwiczeń z użyciem tego sprzętu są niezliczone.



1 komentarz:

  1. taka siłownia domowa to super pomysł - co prawda na pewno nie jest łatwo z samodyscypliną ale poza tym - technicznie bardzo wygodne rozwiązanie

    OdpowiedzUsuń